کد خبر: 923036
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج:
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه مسجد از صدر اسلام تا امروز مرکز اشاعه توحید، خداپرستی، نبوت،رسالت و قیامت بوده است، گفت: پیامبر مکرم اسلام در کنار عبادت و اطاعت در مسجد، بحث تعلیم و تربیت را نیز در مسجد انجام می‌دانند بنابراین امروز باید به این مهم توجه شود که مسجد باید مرکز تعلیم و تربیت اقشار مختلف جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، ماموستا اقبال بهمنی در جشنواره تجلیل از ارکان برتر مساجد شهرستان سنندج که در روز جهانی مساجد و در مسجد کافیه‌خانم شهر سنندج برگزار شد اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با پیروزی انقلاب اسلامی باعث بیداری مسلمانان در جهان و همچنین احیای مساجد در ایران و حتی در جهان شد.

وی با بیان اینکه عامل وجود بیش از 4 هزار مرکز اسلامی و مسجد در اروپا حرکت سودمند حضرت امام راحل بوده است افزود: انقلاب اسلامی ایران علاوه بر اینکه باعث عزت مسلمان در جهان شد باعث ترویج احداث مساجد در سطح دنیا شد.

بهمنی با اشاره به اینکه مسجد از صدر اسلام تا امروز مرکز اشاعه توحید، خداپرستی، نبوت،رسالت و قیامت بوده است گفت: پیامبر مکرم اسلام در کنار عبادت و اطاعت در مسجد، بحث تعلیم و تربیت را نیز در مسجد انجام می‌دانند بنابراین امروز باید به این مهم توجه شود که مسجد باید مرکز تعلیم و تربیت اقشار مختلف جامعه باشد.

وی گفت: متاسفانه امروز از مسئله تعلیم و تربیت خانم‌ها در مساجد غافل شده‌ایم و کمتر برای آنها در مسجد کلاس برگزار می‌کنیم بنابراین لازم است که هیات امنای مساجد با همکاری ماموستایان، مساجد را به مرکز تعلیم و تربیت تمام اقشار از جمله خانم‌ها تبدیل کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج تصریح کرد: باید بدانیم یکی از دلایلی که رژیم صهیونیستی و داعشی‌ها تخریب مساجد را در اولویت کارهای خود دارند این است که امروز همه به نقش موثر و تاثیرگذار مساجد در بحث بیداری اسلامی پی برده اند و اولین مکانی که در پی تخریب و نابودی آن هستند مساجد است.

وی به نقش اساسی مسجد در بین مردم کردستان اشاره کرد و گفت: امروز بیش از 80 درصد از مساجد در کردستان دارای امام جماعت است و اقامه نماز جماعت بصورت منظم در آن انجام می‌شود.

ماموستا بهمنی به برخی از چالش‌های موجود در بحث مساجد شهرستان سنندج هم اشاره کرد و گفت: برخی از مساجد سنندج موقوفاتی دارد که در گذشته درآمد حاصل از این موقوفات در اختیار ماموستایان مسجد برای تربیت طلاب قرار می‌گرفت و هزینه می‌شد اما متاسفانه امروز این مساجد که میلیاردی درآمد دارند، درآمد آن در اختیار ماموستایان برای تربیت طلاب و سایر امورات آنها قرار نمی‌گیرد بنابراین لازم است در این باره اقداماتی انجام شود.

وی یادآور شد: برخی از محله‌های فقیرنشین استان در حال ساخت مسجد هستند اما اصول مهندسی مسجدسازی در آن رعایت نمی‌شود تقاضا داریم که  امور مساجد و شورای مساجد روی ساخت آنها نظارت داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر