کد خبر: 922982
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
زنگنه خبر داد
وزیر نفت گفت: توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را ترک کرده است.
بیژن نامدار زنگنه در گفت: وگو با خانه ملت، درباره آخرین وضعیت قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را ترک کرده و بیش از دو ماه است اعلام کرده از قرارداد خارج می‌شود.
وزیر نفت درباره جایگزین شرکت فرانسوی توتال در قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر فرآیند جایگزینی شرکت دیگر در حال انجام است.
انتقاد زنگنه از واگذاری بی‌حساب
و کتاب پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها
از سوی دیگر، بیژن زنگنه در نشست علنی دیروز (دوشنبه، ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سؤال قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در مجلس پیرامون علت حوادث زیاد آتش‌سوزی در پالایشگاه‌ها گفت:صنعت نفت با همه عوامل خطرساز روبه‌رو است، چنانچه ما همواره با مواد آتش‌زا و سمی سروکار داشته و از موادی استفاده می‌کنیم که باید در فشار بالا عمل کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه‌های فروش سوخت مایع در کشور روزانه به میلیون‌ها نفر خدمات می‌دهند و بیش از ۲۷ میلیون مشترک گاز در کشور داریم، عنوان کرد: در کشور ۶۰ پالایشگاه وجود دارد که ۹۰ میلیون لیتر بنزین و ۸۰ میلیون لیتر گازوئیل توزیع می‌کند، بنابراین کار مهمی انجام می‌شود. وزیر نفت در ادامه با اشاره به خصوصی‌سازی‌های بی‌حساب و کتاب اظهار داشت: متأسفانه برای خصوصی‌سازی ساز و کار مرتبی وجود ندارد و افرادی که عهده‌دار مسئولیت می‌شوند یا تخصص ندارند یا تعمیر پالایشگاه‌ها را به تأخیر می‌اندازند.
وی در ادامه با اشاره به استهلاک شدید تجهیزات نفتی بیان داشت: بیش از ۵۵ سال از عمر برخی واحد‌های نفتی می‌گذرد و حتی موارد ۹۰ ساله داریم در حالی که عمر نهایی آن‌ها ۳۰ سال است، ضمن اینکه تأسیسات جنوب کشور آنقدر مستهلک شده که لوله‌ها سوراخ می‌شود و منابعی برای تعمیر آن نداریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار