کد خبر: 922925
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
با اتمام مراحل ساخت صندوقچه خاتم کاری شده قبرمطهر حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در شیراز، این مضجع مطهر برای نصب به نجف اشرف و مسجد کوفه ارسال شد.
اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اعلام این خبر گفت: این صندوقچه خاتم در کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس توسط اساتید درودگر و خاتم‌کار شیرازی ساخته شده است.
وی ادامه داد: این مضجع شریف پس از استقرار چند روزه در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع)، با هدف نصب در محل قبر مطهر حضرت مسلم‌بن عقیل (ع) به نجف اشرف ارسال شد.
قاسمی در مورد مشخصات فنی این سازه گفت: این صندوقچه خاتم به طول ۳ متر و عرض ۲ متر و ارتفاع ۷۰/۱ متر از بزرگ‌ترین سازه‌های خاتم تهیه شده برای عتبات عالیات است که طی ۲ سال ساخته شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه اقدامات این ستاد با استفاده از نذورات اهدایی مردم ایران و مطابق با نیت افراد انجام می‌شود، گفت: وظیفه ستاد بازسازی سازماندهی همه نذورات و هدایای مردم برای عتبات عالیات است تا بتواند به کمک این نذورات خدماتی را در حرم‌های مطهر به مردم شریف کشورمان ارائه دهد.
قاسمی با بیان اینکه تمام نذورات مردم به چرخه اقتصادی کشور باز می‌گردد، ادامه داد: تمام اقلام، مصالح و لوازم مورد استفاده در بهسازی، بازسازی و توسعه حرمین شریف معصومین (ع) از بازار ایران خریداری می‌شود؛ بنابر این تمام نذورات با برکت به چرخه اقتصادی کشور باز می‌گردد و به این بخش رونق می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار