کد خبر: 922910
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
گزارش جوان آنلاین از داستان تکراری فروش اینترنتی خودرو و عدم موفقیت خریداران؛
طبق اعلام شرکت ایران خودرو و به مناسب اعیاد قربان و غدیرخم قرار بود که از ساعت ۹ صبح امروز ۲۹ مردادماه فروش ۱۵ محصول خود از جمله پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، سمند، رانا، پژو تا زمان تکمیل ظرفیت آغاز شود. اما بررسی‌ها و گزارشات حاکی از آن است که این سایت برای مراجعین غیرقابل دسترس است!

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: طبق اعلام شرکت ایران خودرو و به مناسب اعیاد قربان و غدیرخم قرار بود که از ساعت ۹ صبح امروز ۲۹ مردادماه فروش ۱۵ محصول خود از جمله پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، سمند، رانا، پژو تا زمان تکمیل ظرفیت آغاز شود. اما بررسی‌ها و گزارشات حاکی از آن است که این سایت برای مراجعین غیرقابل دسترس است!

متاسفانه بازهم داستان تکراری فروش اینترنتی خودرو و عدم موفقیت خریداران واقعی اتفاق می‌افتد و مشخص نیست که چه کسانی موفق به خرید خودرو از سایتی که قطع است، می‌شوند؟

از احتکار تا سرکارگذاشتن مردم؛ فروش محصولات ایران خودرو ادامه دارد!

هر انحصاری فسادزاست

ماجرای قطعی سایت فروش محصولات ایران خودرو و بلاتکلیفی متقاضیان خرید این خودروها واکنش‌ بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی را به دنبال خود داشته است. پژمان راهبر در صفحه توئیتر خود نوشت: «امروز ایران خودرو پیش فروش داره...تحویل معلوم نیست کی،قیمت هم معلوم نیست چی، فعلا علی الحساب اونوقت سایت از دسترس خارج شده. فساد اینه. هر انحصاری فسادزاست.»

بدیعی نیز در همین رابطه در صفحه توئیت خود نوشت: «میدونم ممکنه بگید زیادی خوشبینم، منتها تجربه کار با کدنویسا منو به این نتیجه میرسونه که دان شدن سایت فروش اینترنتی #ایران_خودرو ، احتمالا به خاطر یکدندگی و خودرایی تیم فنی سایت ایران خودروعه! مثلا مخالف ارتقا سرور بودن!»

ثبت نام‌های موفق اما ناموفق!

علیرضا جعفری نیز به اختلاف قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران خودرو اشاره کرد و توئیت زد: « #ایران_خودرو امروز اقدام به پیش‌فروش گروهی از محصولات خود کرده است. با توجه به قیمت کارخانه و قیمت در بازار آزاد، پیش‌خرید خودرو #هایما نزدیک به 70 میلیون تومان سود به همراه خواهد داشت. با این میزان سود از خرید و فروش خودرو، آیا توجیهی برای تولیدکننده باقی خواهند ماند؟»

یکی دیگر از کاربران توئیتر نیز با نام دلامادونینا در صفحه خود نوشت: «شاید باورتون نشه، ولی من ثبت نام هم کردم، ثبت هم شد، پول رو هم کم کرد، ولی بعد ده دقیقه برگشت به حسابم.... الانم هرکاری میکنم دیگه نمیره داخل سایت..»

فروش محصولات ایران خودرو ادامه دارد!

دقایقی پیش سایت ایران خودرو در واکنش انتقادها مدعی شد که کندی روند فروش محصولات به دلیل کاهش ثبت نام دلالان بوده(!) و در این رابطه نوشت: «اعمال محدوديت هايي كه در راستاي كاهش واسطه گران و سفته بازي در ثبت نام هاي اعمال شده ازجمله محدوديت ثبت نام هر كد ملي و عدم امكان خريد براي مشترياني كه در شش ماه گذشته از ايران خودرو خريد كرده اند در اين ثبت نام باعث روند كندي در اجراي فرآيند فروش شده است. گروه صنعتي ايران خودرو با هدف تامين نياز مصرف كنندگان،‌ طرح فروش عيد تاعيد را به اجرا گذاشته و اين طرح تا زمان تكميل ظرفيت از طريق پايگاه اينترنتي فروش محصولات ايران خودرو ادامه خواهد داشت.»

این در حالی است که از ساعت 9 صبح تا زمان انتشار این مطلب سایت ایران خودرو قطع بوده است. و سوالی که مطرح می‌شود این است که با وجود قطعی سایت چطور متقاضیان می‌توانند در ادامه فروش این محصولات خرید کنند؟ آیا بهتر نیست که مسئولان ایران خودرو به جای تهیه متن اطلاع رسانی و توضیحاتی که صورت مسئله را پاک می‌کند به فکر رفع قطعی سایت فروش باشند؟

از احتکار تا سرکار گذاشتن مردم

چندی پیش بود که نادر قاضی پور، نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از احتکار 90 هزار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: «سایپا حدود 60 هزار و ایران خودرو 30 هزار خودرو را احتکار کرده است. این در حالی است که خودروهای داخلی به صورت میانگین 10 تا 30 میلیون و برخی از این خودروها هم 40 میلیون افزایش قیمت داشته اند که این موضوع گران فروشی است و نارضایتی های اجتماعی را ایجاد کرده است.»

از احتکار تا سرکارگذاشتن مردم؛ فروش محصولات ایران خودرو ادامه دارد!

البته این دو خودروساز بعد از مصاحبه قاضی پور، موضوع احتکار را تکذیب کردند. مرتضی آقایی مدیر ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو با رد اظهارات قاضی پور گفت: «پارکینگ ما در ایران خودرو در نهایت ظرفیت هشت هزار خودرو را دارد و تأمین فضا برای نگهداری سی هزار دستگاه خودروی ادعایی، نیازمند اجاره زمین در جاده مخصوص کرج است.»

با اینکه ایران خودرو و سایپا مسئله احتکار خودرو را رد کردند اما به دلیل بسته شدن درگاه فروش محصولات این دو خودروساز و حالا با قطعی سایت ایران خودرو که متقاضیان قادر به ثبت نام خودرو در آن نشده اند، به نظر می‌رسد که موضوع احتکار خودروها واقعیت داشته باشد. البته ممکن است که آمارهای نادر قاضی پور در مورد میزان خودروهای احتکار شده اشتباه باشد.

متاسفانه باید گفت که مسئله احتکار و سرکارگذاشتن مردم توسط خودروسازان کشور همچنان ادامه دارد و مشخص نیست که چه زمانی مسئولان مربوطه با رویه اشتباه خودروسازان بزرگ کشورمان مقابله خواهند کرد؟

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
مگر ایران خودرو و امثال آن در چارچوبه تعزیرات قرار نمی گیرند!!؟؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
متاسفم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار