کد خبر: 922888
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: اشتغال و تولید در روستاها با هدف مهاجرت معکوس در دستور کار است و بر این اساس 36 واحد تولیدی در مناطق روستایی استان اردبیل ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی نظری شیخ احمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر این واحدها در جهت تحقق طرح ملی تولید پوشاک در روستاها با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره اجرا خواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای طرح ملی پوشاک روستایی اشتغال زایی ،رونق تولید ، جلوگیری از مهاجرت روستاها و مهاجرت معکوس است.

نظری با بیان اینکه توسعه و رشد صنعت استان به توسعه صنایع کوچک و متوسط بستگی دارد، تصریح کرد: بیش از 92 درصد از تولید صنعت کشور مربوط به فعالیت در حوزه صنایع کوچک و متوسط است طوری که بالای 40 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: شهرک های صنعتی محلی مناسب برای سرمایه گذاری است و تمامی امکانات و زیرساخت ها در آن مهیا شده و همچنین در جهت حمایت از سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار و محروم، مشوق هایی از جمله تخفیف 50 درصدی در قیمت حق انتفاع بهره برداری زمین انجام گرفته است.

وی افزود: وظیفه اصلی این شرکت در جایگاه یک سازمان توسعه ای ، شبکه سازی واحدهای صنعتی با تولید مشابه بر اساس الگوی توسعه خوشه های صنعتی است.

نظری اجرای توسعه خوشه های کسب و کار را یادآور شد و گفت: تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان در حال انجام و مطالعات و امکان سنجی سه خوشه صنعتی شامل خوشه صنعتی فلزی، صنایع چوبی ،گردشگری و استعدادیابی 15 خوشه صنعتی دیگر در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه طرح توسعه خوشه های صنعتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان محسوب می شود، افزود: برنامه توسعه خوشه ‌های کسب و کار با بهره ‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته در کشور پایه ریزی شده و دستاوردهای موفقی نیز داشته است.

وی بیان کرد: با ایجاد خوشه های صنعتی ، فعالیت بنگاه های اقتصادی در کنار هم تجمیع و سبب بهره مندی از خدمات یکدیگر می شوند.

نظری به کاهش هزینه های سرمایه گذاری با استقرار سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با در اختیار گذاشتن زمین برای سرمایه گذاران با قیمت و تسهیلات مناسب و امکانات و تاسیسات زیربنایی اولیه از جمله آب ، برق و گاز آماده کمک به توسعه خوشه های صنعتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها