کد خبر: 922809
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی:
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش چهار الی هفت درجه‎ای دما در آذربایجان شرقی طی دو روز آینده خبر داد.

محمداشجعی با بیان اینکه ناپایداری جوی طی دو روز آینده بر استان حاکم خواهد بود، اظهار کرد: نقشه‎های پیش یابی هواشناسی، نفوذ زبانه پرفشار خزری و گذر امواج تراز میانی جو به استان را طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم مرداد ماه نشان می‎دهد که موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی و شرقی استان به ویژه منطقه ارسباران می‎شود.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‎ها و رودخانه‎های فصلی، توصیه می‎شود اقدامات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

وی در ادامه دمای کنونی تبریز را 23 درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: تبریز نسبت به زمان مشابه دیروز، چهار درجه خنک‌تر شده و در 24 ساعت گذشته، در گرم‎ترین ساعات، 35 درجه و در خنک‎ترین ساعات 19 درجه بالای صفر بوده است.

اشجعی با بیان این که شهرستان چاراویماق با دمای 11 درجه بالای صفر در طول 24 ساعت گذشته، خنک‎ترین شهر استان بوده است، گفت: به همین ترتیب، شهرستان‎های مراغه، عجب شیر، بناب و ملکان در طول 24 ساعت گذشته با دمای 38 درجه بالای صفر، گرم‎ترین شهرهای استان بوده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر