کد خبر: 922793
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
عملکرد درخشان رونالدو در یوونتوس منتقدان را ساکت کرد
لیونل مسی و کریس رونالدو در هفته اول لیگ‌های اسپانیا و ایتالیا خوش درخشیدند تا معلوم شود این دو هنوز با یکدیگر رقابت دارند.
شيوا نوروزی
لیونل مسی و کریس رونالدو در هفته اول لیگ‌های اسپانیا و ایتالیا خوش درخشیدند تا معلوم شود این دو هنوز با یکدیگر رقابت دارند. از یک‌سو ستاره آرژانتینی رکوردی جدید با پیراهن بارسلونا به ثبت رساند و در سوی دیگر رونالدو نیز در نخستین بازی رسمی‌اش با پیراهن یووه عملکرد درخشانی داشت.

مسی رکوردشکن
دو گلی که لیونل مسی وارد دروازه آلاوس کرد، نقش زیادی در پیروزی ۳ بر صفر آبی‌اناری‌ها داشت. در واقع گل دقیقه ۶۴ این بازیکن شش‌هزارمین گل بارسا در لالیگا بود؛ گلی که یک‌بار دیگر رکورد جدیدی را به نام مسی ثبت کرد. البته این اولین باری نبود که لئو چنین رکوردی می‌زد. در سال ۲۰۰۹ مسی توانست پنج‌هزارمین گل کاتالان‌ها در لیگ اسپانیا را به نام خود ثبت کند. بدون شک ستاره آرژانتینی نقش مهمی در نتایج تیمش دارد. مسی که اخیراً اعلام کرده تا پایان سال میلادی پیراهن تیم ملی را به تن نخواهد کرد، حالا تمام تمرکزش را معطوف به بارسا کرده و امیدوار است بارسلونا در این فصل جام‌های زیادی را بالای سر ببرد. با رفتن رونالدو از اسپانیا شرایط برای درخشش رقیب سنتی او هموارتر از همیشه شده و باید دید مسی می‌تواند از نبود کریس استفاده کند یا نه. ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا همچنان به مسی به عنوان شاه‌کلید تیمش نگاه می‌کند: «مسی همیشه هواداران را شگفت‌زده می‌کند. او با عملکرد خوبش ما را بدعادت کرده است.»

رونالدو وارد می‌شود
ترک برنابئو از سوی مهاجم پرتغالی اتفاق بزرگ فوتبال جهان در پنجره نقل و انتقالات تابستانی محسوب می‌شود. کریس رونالدو پس از آنکه نتوانست اختلافاتش را با فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال حل کند، تصمیم نهایی‌اش را گرفت و به یووه پیوست، همان تیمی که با رقمی نجومی این بازیکن را به خدمت گرفته است. بسیاری تصمیم رونالدو را اشتباه خواندند و اعلام کردند که این بازیکن در سری آ. موفقیتی به دست نخواهد آورد، اما در آغاز فصل جدید کالچو کیه وو میزبان یوونتوس بود، دیداری که ۳ بر ۲ به سود راه‌راه‌پوشان تورین تمام شد. با اینکه رونالدو موفق به باز کردن دروازه حریف نشد و پاس گل هم نداد، اما عملکرد او در طول ۹۰ دقیقه رضایت هواداران یوونتوس و کارشناسان فوتبال ایتالیا را به همراه داشت. ۹۰ درصد پاس‌های رونالدو سالم بود و او با گرفتن نمره ۵/۷، بالاترین نمره را در بین بازیکنان بانوی پیر گرفت. یوونتوس مدافع عنوان قهرمانی در این فصل با در اختیار داشتن رونالدو کار سختی در پیش دارد. آلگری، سرمربی یوونتوس از اینکه ستاره جدید تیمش پایش به گلزنی باز نشد، ابراز ناراحتی کرد: «رونالدو از نظر بدنی در شرایط مناسبی قرار دارد. او فقط هفت روز با ما تمرین کرد و واقعاً عملکرد خوبی داشت. حیف شد که او نتوانست گل بزند. این به ویژگی‌های بازیکنان نزدیک به او بستگی دارد. این بازیکن چندین ضربه به سمت دروازه داشت. من بیش از همه، تحت تأثیر جا افتادن رونالدو در تیم قرار گرفتم. او در رختکن بسیار خوشحال بود و موقعیت‌های خوبی هم داشت.»

نیمار در راه رئال؟
مهاجم گرانقیمت پاری‌سن‌ژرمن در حال بررسی پیشنهاد رئال‌مادرید است. از زمانی که رونالدو قید ادامه همکاری با قو‌های سفید را زده، سران باشگاه تلاش کرده‌اند تا بلکه ستاره‌ای در حد و اندازه‌های رونالدو به برنابئو بیاورند، اما تاکنون در این زمینه موفق نبوده‌اند. این مسئله جو سنگینی را علیه پرس ایجاد کرده و کارشناسان عملکرد باشگاه در پیدا کردن جایگزین رونالدو را ضعیف می‌دانند. با اینکه اسامی زیادی برای پیوستن به رئال مطرح شده‌اند، اما همچنان ستاره برزیلی گزینه اصلی پرس و همکارانش به شمار می‌رود. نیمار همان بازیکنی است که مادریدی‌ها برای گرفتنش دست به کار شده‌اند و مذاکراتی نیز با مدیربرنامه‌های او انجام داده‌اند. شکست این تیم در سوپرکاپ اسپانیا جو تندی را علیه رئال به راه انداخته تا جایی که سران باشگاه تلاش می‌کنند هرچه سریع‌تر شرایط انتقال نیمار را به اسپانیا فراهم کنند. روزنامه مارکا چاپ اسپانیا در گزارشی اعلام کرد، رئیس باشگاه مادریدی نیز علاقه زیادی به جذب نیمار دارد، ولی رقم فسخ قرارداد این بازیکن با تیم فرانسوی سنگین است و شاید همین مسئله نیز مانع از بازگشت نیمار به لالیگا شود. این در حالی است که لوپتگی، سرمربی رئال هم از مدیران باشگاه خواسته تا پیش از تمام شدن زمان نقل و انتقالات یک مهاجم ششدانگ را جایگزین رونالدو کنند. باید منتظر ماند و دید رئالی‌ها می‌توانند این رقم نجومی را به پاری‌سن‌ژرمن پرداخت کنند یا اینکه باید به دنبال گزینه ارزان‌تری باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار