کد خبر: 922774
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
روسیه تلاش می‌کند منابع لازم را برای بازسازی سوریه تا حد ممکن از کشور‌های اروپایی تأمین کند که با حمایت‌های خود از گروه‌های تروریستی نقش اساسی در ویرانی‌های آن کشور داشته‌اند. ولادیمیر پوتین در آستانه دیدار با آنگلا مرکل بار دیگر بر ضرورت بازسازی سوریه تأکید کرد و خواستار کمک اروپا شد
روسیه تلاش می‌کند منابع لازم را برای بازسازی سوریه تا حد ممکن از کشور‌های اروپایی تأمین کند که با حمایت‌های خود از گروه‌های تروریستی نقش اساسی در ویرانی‌های آن کشور داشته‌اند. ولادیمیر پوتین در آستانه دیدار با آنگلا مرکل بار دیگر بر ضرورت بازسازی سوریه تأکید کرد و خواستار کمک اروپا شد، هرچند نشست سران آلمان و روسیه بی‌نتیجه ماند و ناظران احتمال این را که کشور‌های اروپایی بخواهند به بازسازی سوریه کمک کنند، بسیار بعید می‌دانند.
به گزارش «جوان»، ولادیمیر پوتین اواخر روز شنبه قبل از شروع نشست دو‌جانبه خود با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از اروپا خواست به بازسازی سوریه کمک کند تا زمینه بازگشت میلیون‌ها نفر آواره سوری فراهم شود. وی گفت: «ما نیاز داریم تلاش‌های بشردوستانه را در این درگیری سوریه تقویم کنیم.» جنگ سوریه به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و بازسازی این کشور به یکی مهم‌ترین بحث‌های پس از جنگ تبدیل شده است. برآورد شده هفت سال جنگ در سوریه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است، اما نه تنها دمشق بلکه متحدانش یعنی ایران و روسیه به تنهایی قادر نیستند منابع لازم را برای احیای سوریه تأمین کنند. ظاهراً روسیه با دیپلماسی فشرده‌ای چه به صورت علنی و چه به صورت پشت پرده سعی دارد کشور‌های اروپایی و حتی امریکا را متقاعد کند به بازسازی سوریه کمک کنند. پیش‌تر نیز رسانه‌های امریکایی از نامه وزارت دفاع روسیه به مقامات ارشد نظامی امریکا برای کمک به بازسازی سوریه خبر داده بودند. کشور‌های اروپایی به همراه امریکا نقش غیرقابل انکاری در ویرانی‌های سوریه دارند. آن‌ها با حمایت گسترده از گروه‌های مسلح از داعش گرفته تا جیش‌الاسلام باعث شدند بحران و جنگ در سوریه تشدید و طولانی شود. از سوی دیگر کشور‌های غربی که تمام اهداف خود را در سوریه شکست خورده می‌بینند تلاش دارند از «پول» به عنوان آخرین ابزار برای رسیدن به اهداف خود در سوریه استفاده کنند. مقامات اروپایی به همراه مقامات امریکایی بار‌ها تأکید کرده‌اند تا زمانی که بشار اسد در قدرت باشد هیچ کمکی به بازسازی سوریه نخواهند کرد. اما به نظر می‌رسد بحث آوارگان و فشار‌هایی که کشور‌های اروپایی از هجوم گسترده پناهندگان سوری متحمل شده‌اند باعث شده روسیه نسبت به کمک‌های اروپایی‌ها همچنان امیدوار باشد. پوتین تأکید کرد: «مسئله مهاجران سوری بسیار مهم است و یک میلیون نفر در اردن و یک میلیون دیگر در لبنان و ۳ میلیون مهاجر سوری در ترکیه به‌سر می‌برند و این مسئله به اروپا نیز کشیده شده است و هر روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود.» آلمان از سال ۲۰۱۵ هزار نفر از آوارگان سوری را پذیرفته است که در نوع خود بالا‌ترین بحران مهاجران محسوب می‌شود. سیاست پذیرش آوارگان وضعیت سیاسی را در داخل آلمان تضعیف کرده و همچنین باعث اختلاف در میان اتحادیه اروپا شده است. شاید به همین خاطر بود که رئیس‌جمهور روسیه در آستانه دیدار با مرکل یادآوری کرد که بحران آوارگان «به صورت بالقوه بار بزرگی برای اروپا است.» مرکل در واکنش گفت: اولویت در سوریه این است که از «بحران انسانی جلوگیری شود»، اما از دادن توضییح بیشتر خودداری کرد. همانطور که انتظار می‌رفت نشست پوتین و مرکل بدون رسیدن به توافقی مشخص پایان یافت. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که به‌رغم مذاکرات جامع درباره موضوعاتی از جمله اوکراین، سوریه و ایران توافقی بین رئیس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان حاصل نشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار