کد خبر: 922718
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
بانوی کارآفرین یزدی با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد و راه‌اندازی مرکز فروش گیاهان دارویی و تولیدات محلی ضمن ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار روستا، به خودکفایی رسید.
این بانوی مددجوی یزدی که ساکن یکی از روستا‌های شهرستان بهاباد است با بیان اینکه از بدو تولد به عنوان فرزند مددجو تحت حمایت کمیته امداد بوده است، گفت: پس از ازدواج به دلیل مشکلات خانوادگی از همسرم جدا شدم و اکنون با پسرم در کنار مادرم زندگی می‌کنم.
وی افزود: پس از اینکه تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم با مشاوره و راهنمایی مددکاران و کارشناسان این نهاد با توجه به وجود گیاهان دارویی فراوان در محل سکونت اقدام به تهیه و بسته‌بندی گیاهان دارویی کردم، سپس با دریافت ۲۰ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد مرکز فروش گیاهان دارویی و تولیدات محلی را در شهرستان بهاباد دایر کردم.
این بانوی کارآفرین با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج انواع گیاهان دارویی سازگار با منطقه، ادامه داد: کشت گیاهان دارویی به لحاظ صرفه اقتصادی و منبع درآمد مناسب برای کشاورزان و مساعد با شرایط آب و هوایی منطقه در حال افزایش است.
وی که نشاط اجتماعی، رفاه و امید به زندگی را در اهالی روستا زنده کرده است، گفت: با راه‌اندازی مرکز فروش گیاهان داروی، ۱۷ نفر از بانوان سرپرست خانوار روستا که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی نداشتند در زمینه جمع‌آوری و بسته‌بندی گیاهان داروی، عرقیجات و پخت غذا‌های محلی مشغول به کارشده و حقوق دریافت می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار