کد خبر: 922666
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
رئیس هیئت تیراندازی استان اردبیل:
رئیس هیئت تیراندازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب اول کشور در کمان سنتی است به طوری که سرمربی و مربی تیم ملی از استان اردبیل هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، منصوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در سال گذشته در برگزاری و انجام رویدادهای مختلف جزو موفق‌ترین هیئت‌ها بودیم به طوری که سعی کردیم تا به رغم محدودیت منابع اعتباری هم در برگزاری مسابقات، هم برپائی اردوی تیم ملی و هم حضور در رویدادهای مختلف موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمان سنتی به شکل کامل در اختیار استان اردبیل بوده و این استان رتبه اول کشور را در کمان سنتی دارد، خاطرنشان کرد: سرمربی و مربی تیم ملی و اکثر کمانگیران سنتی ما در اردوی تیم ملی از استان اردبیل هستند.

رئیس هیئت تیراندازی استان اردبیل بیان کرد: ما دو بار در سال گذشته میزبان اردوی تیم ملی در اردبیل بودیم که به رغم شرایط خاص مالی فدراسیون با هماهنگی دو اسپانسر موفق شدیم تا اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان را در منطقه سردابه و سرعین با کمک مجتمع آبدرمانی قیه سوئی سردابه و آبگرم معدنی سبلان سرعین برگزار کنیم.

منصوری گفت: 30 درصد قهرمانان رشته کمان سنتی از این استان هستند به طوری که ما علاوه بر قهرمانان ورزشی مربیان و داوران خوبی را نیز در این رشته در استان اردبیل داریم به طوری که اخیرا در رشته نوجوانان مدال طلا را به دست آوردیم.

وی قهرمانی تیم کمان سنتی استان اردبیل را در جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف یادآور شد و تصریح کرد: هم برای برادران و هم خواهران امکان حضور در این رویدادها فراهم شده است.

رئیس هیئت تیراندازی استان اردبیل از برگزایر مسابقات کمان سنتی برای روحانیون و نیروهای مسلح خبر داد و گفت: ما در شهرستان‌های مختلف موفق به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کمان سنتی برای داوران و مربیان شدیم به طوری که 28 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده و 46 نفر مربی و داور در رشته کمان سنتی از این کلاس‌ها استفاده کردند.

منصوری موضوع استعدادیابی در مدارس را به همراه برگزاری این مسابقات رشته تیراندازی رشته ریکلم و تجلیل از افتخارآفرینان این رشته ورزشی را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: ما در یک سال گذشته حرف اول را در رشته کمان سنتی می‌زنیم به طوری که پاشائی به عنوان سرمربی و یکی از بانوان نیز به عنوان مربی در راس تیم ملی کمان سنتی قرار دارند.

وی همچنین از تجهیز مجموعه ورزشی ایثار برای تمرین و برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان در کنار سالن فعلی بنیاد شهید به عنوان یک مجموعه مناسب و مجلل خبر داد و تصریح کرد: در دو سال گذشته در مسابقات ارتش‌های جهان تیم کشورمان موفق شده مقام قهرمانی را به دست آورد.

رئیس هیئت تیراندازی استان اردبیل گفت: در بخش روستایی و عشایری و همچنین برگزاری مسابقات نیروهای مسلح تیم‌های ورزشی ما موفق عمل کرده به طوری که در حال حاضر 134 نفر ورزشکار حرفه‌ای در استان اردبیل در رشته تیراندازی فعالیت می‌کنند و 314 نفر نیز به شکل آماتور فعال هستند.

منصوری بیان کرد: در تمام شهرستان‌ها این رشته ورزشی فعال است اما روسای شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر و نمین رقابت خوبی را برای ارتقای این رشته و افزایش تعامل در حوزه استعدادیابی و توسعه ورزش در بین نیروهای نظامی و انتظامی انجام می‌دهند.

وی به فعالیت سالن ورزشی تیراندازی در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه محقق اردبیلی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما نبود اسپانسر است که سبب شده تیم‌های ورزشی ما نتوانند آنگونه که شایسته بوده در لیگ های کشوری و مسابقات متعدد حضور پیدا کنند که از صاحبان شرکت‌ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری انتظار داریم با توجه به مدعی بودن این استان در رشته تیراندازی با کمان سنتی اسباب حمایت جدی را از تیم استان اردبیل فراهم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر