کد خبر: 922618
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
سرنوشت مرد دو زنه که به اتهام قتل همسر اولش در بازداشت به سر می‌برد، با مراسم قسامه تعیین خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوایل شهریور‌ سال‌ ۹۳، مأموران پلیس پایتخت از مرگ مشکوک زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به زن ۲۹‌ ساله‌ای به نام راضیه بود که در جریان درگیری با شوهرش مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود. برادر آن زن که در محل حضور داشت به مأموران گفت: «شوهر خواهرم همسر دوم داشت. آن‌ها با هم مشکل داشتند، اما خواهرم به خاطر دو فرزند دخترش حاضر به جدایی نبود. چند روز قبل همسر صیغه‌ای او تماس گرفت و گفت: راضیه با شوهرش درگیر شده و شوهرش او را به شدت کتک زده است. خودم را به خانه آن‌ها رساندم که دیدم راضیه روی زمین افتاده است. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و او را به بیمارستان رساندیم، اما متأسفانه به خاطر شدت جراحت فوت کرد.» با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران به دستور بازپرس پرونده تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری هادی ۳۵‌ساله آغاز کردند، اما آن‌ها دریافتند وی همراه همسر صیغه‌ای‌اش – مینا- متواری شده است. مأموران پلیس سرانجام یک‌ماه بعد از وقوع حادثه متهم را بازداشت کردند. او در بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت: «راضیه روز قبل از حادثه به خانه پدرش رفته بود. قرار بود دنبالش بروم، اما او بدون اطلاع به خانه برگشت. آن روز مینا در خانه بود که با آمدن راضیه عصبانی شدم و گفتم چرا قبل از آمدنش تماس نگرفته است. راضیه مقابل مینا بدرفتاری کرد و می‌خواست خانه را ترک کند که مجبور شدم جلوی او را بگیرم.» متهم در ادامه گفت: «از عصبانیت او را کتک زدم و در حالیکه از حال رفته بود روی زمین افتاد. ساعتی بعد خانه را ترک کردم تا اینکه سه روز بعد متوجه شدم او فوت کرده است.» متهم در خصوص علت فرارش گفت: «وقتی فهمیدم او حالش بد شده و به بیمارستان رفته است از ترس فرار کردم. چون آن‌ها مرا مقصر می‌دانستند.»
بعد از اظهارات متهم، همسر صیغه‌ای او گفت: «من و راضیه هوو بودیم و او از دیدن من خوشحال نمی‌شد. روز حادثه وقتی مرا در خانه شوهرم دید پرخاشگری کرد. شوهرم نیز از آمدن ناگهانی او عصبانی شد و با هم درگیر شدند. آنجا بود که هادی با چوب راضیه را کتک زد و من هم با بالا گرفتن درگیری خانه را ترک کردم.»
متهم با انکار قتل و توضیحات همسر صیغه‌ای‌اش، اما بنا به گزارش پزشکی قانونی که علت مرگ را فشار بر عناصر حیاتی گردن و اصابت جسم سخت به سر اعلام کرده بود، روانه زندان شد. پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه محاکمه، پدر مقتول اعلام کرد با دریافت ۷۰۰‌میلیون تومان اعلام گذشت خواهد کرد. سپس دختر بزرگ مقتول اعلام گذشت کرد و معاون قوه برای دیگر فرزند دختر صغیر مقتول درخواست دیه را مطرح کرد. در آن جلسه بعد از آخرین دفاع متهم، هیئت قضایی رسیدگی به پرونده را برای تحقیقات بیشتر به جلسه بعد موکول کرد. به این ترتیب صبح دیروز پرونده بار دیگر روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. ابتدای جلسه بعد از اعلام گذشت فرزند مقتول و درخواست معاون قوه، پدر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «با پرداخت تفاضل دیه و سهم فرزند صغیر مقتول درخواست قصاص دارم.» سپس متهم که با قرار وثیقه آزاد بود بار دیگر جرمش را انکار کرد. در ادامه وکیل او در جایگاه قرار گرفت، گفت: «در حالیکه پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه مغزی و خفگی اعلام کرده بود، اما بعد از بررسی و پیگیری‌های بیشتر مشخص شد در خون مقتول مقداری مورفین پیدا شده و احتمالاً علت مرگ مصرف مرفین بوده‌است.»
در آخر هیئت قضایی بعد از اعلام تنفس وارد شور شد و با تشخیص لوث بودن پرونده از اولیای‌دم خواست تا در جلسه بعدی با برگزاری مراسم قسامه ۵۰ نفر از اقوام نسبی خود را برای شهادت علیه متهم به دادگاه معرفی کنند. همچنین ریاست دادگاه قرار وثیقه متهم را لغو و دستور بازداشت وی را صادر کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار