کد خبر: 922609
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
حرفهای جنجالی معاون اول درباره فساد
فساد در کشور وجود دارد و متأسفانه بزرگ شده و به برخی مسئولین بالای کشور رسیده است، در دوره‌ای که می‌شد و می‌بایست جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسئولان کشور را آلوده کردند.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: در شرایطی که هر روز خبری از فساد برخی از مدیران میانی بخشهای مختلف در رسانه‌ها به گوش می‌رسد، اسحاق جهانگیری در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی حرف‌هایی را به زبان آورده که قابل تأمل است.

معاون اول رئیس جمهور در جمع مدیران و کارکنان خبرگزاری دولتی ایرنا گفت: شرایط کشور شرایط خطیری است و به جهت اقتصادی در این مقطع خاصی قرارگرفته‌ایم، ولی به معنای آن نیست که در بن بست باشیم، حتی به شرایط بحرانی هم ورود پیدا نکرده‌ایم.

جهانگیری افزود: اگر در شرایط خطیری قرار داریم به معنای این نیست که در بن بست قرارگرفته‌ایم و پیش روی ما راهکار‌هایی نیست.

وی با اشاره به اینکه حتی به شرایط بحرانی هم ورود پیدا نکرده‌ایم، ادامه داد: علت آن این است که کشور ظرفیت‌های فراوان و کم نظیری از لحاظ منابع طبیعی، انسانی و مدیریتی در کشور وجود دارد. ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی بزرگی داریم که می‌تواند پشتوانه ملت در روز‌های سخت باشد.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: کشوری هستیم که رتبه اول را از نظر منابع نفت و گاز در اختیار داریم. در منابع طبیعی و ذخایر معدنی و فلزات جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و از نظر حدود جغرافیایی از خلیج فارس تا منطقه خاورمیانه در منطقه بزرگی قرار داریم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه نماد این شرایط خطیر در یک جنگ اقتصادی شکل گرفته است اظهار داشت: ما باید با تدبیر از این دوران عبور کنیم و تکیه اصلی ما باید به ظرفیت داخلی کشور باشد. مهم‌ترین نقطه‌ای که ما را می‌تواند از این شرایط سخت با موفقیت بیرون ببرد بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است.

وی اضافه کرد: امریکایی‌ها قبل از اینکه وارد جنگ اقتصادی با ایران شوند، یک جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه ما آغاز کردند و در این جنگ رسانه‌ای و سیاسی افکار عمومی ملت ایران را به نوعی تحت تأثیر قرار دادند و سعی کردند مردم را نسبت به آینده کشور بدبین نمایند و القا کنند که شما با این اوضاع آینده‌ای ندارید.

جهانگیری اظهار داشت: یکی از خطراتی که ما را تهدید می‌کند این است که مرجعیت رسانه‌ای کشور از دست رسانه‌های اصلی کشور خارج شود و در دست رسانه‌های معاند قرار بگیرد. رسانه‌های رسمی باید مرجعیت رسانه‌ای در داخل را برای خود نگهداری کنند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به مسئله فساد در کشور اشاره کرد و گفت: فساد در کشور وجود دارد و متأسفانه بزرگ شده و به برخی مسئولین بالای کشور رسیده است، در دوره‌ای که می‌شد و می‌بایست جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسئولان کشور را آلوده کردند.

جهانگیری تأکید کرد: امروز هم راه این است که با فساد بدون هیچ خط قرمز و تبعیضی در قوای سه‌گانه و در همه‌جا مبارزه شود. وی در ادامه گفت: هر کدام از سیاست‌هایی که در پیش می‌گیریم ممکن است در آن رانتی وجود داشته باشد. وقتی که نقش دولت در اقتصاد پررنگ است به صورت طبیعی رانت هم وجود دارد؛ بنابراین مهم این است کاری کنیم که این رانت در جهت منافع عموم مردم توزیع شود.

وی در ادامه به قانون دسترسی آزاد اطلاعات اشاره کرد و گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در سال ۸۸ تصویب شده بود در همین دولت آیین‌نامه‌اش نوشته شد. بزرگ‌ترین رانتی که می‌تواند زمینه‌ساز فساد در مسئولان دولتی باشد رانت اطلاعاتی است.

غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
آقای جهانگیری
این مسئولین مفسد را به رهبر کره شمالی بدهید بلافاصله اعدام می کند ، ریشه فساد در این کشور خیلی تنومند شده ، تنها فساد مالی نیست،شهوت قدرت و احساس نمایندگی خدا را خیلی ها دارند
ناشناس
|
France
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
کم کم همه مردم یه چیزی به این مدیران ! بدهکار هم میشوند ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
باباایناچه رویی دارند!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
خود شکن،، آینه شکستن خطاست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار