کد خبر: 922569
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان:
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: نرخ واقعی تسهیلات طرح بازآفرینی شهری باید به بانک مسکن ابلاغ و سهم سمنان در این طرح لحاظ شود.


قدرت‌الله ابک در جمع شماری از مدیران استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: تمام تلاش اعضای این ستاد بر این است که پرونده‌های طرح بازآفرینی شهری در استان در حداقل فرصت از زمان درخواست تا تعیین تکلیف با دقت رسیدگی شود.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه اجرایی ستاد بازآفرینی شهری کشور از سوی وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته یادآور شد: در این طرح، عناصر دوباره آفرینش در قالب احیای محله‌های بافت فرسوده شکل می‌گیرد که امروز این آیین‌نامه نقشه راه استان‌ها در اجرای طرح ستاد بازآفرینی شهری ازجمله در شهرهای استان سمنان شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با ذکر چهار مأموریت اصلی این ستاد در قالب این آیین‌نامه تصریح کرد: وجه تمایز این طرح با طرح‌های قبلی در بحث تحرک‌بخشی به اقتصاد جامعه است که انتظار می‌رود مهم‌ترین بحث این طرح یعنی زمین به‌گونه‌ای انتخاب شود که تسهیل‌گر بتواند راحت‌تر در این طرح مشارکت کند.

ابک به ابزارهای ترغیبی و تشویقی اجرای این طرح در زمینه تعیین سود واقعی تسهیلات و فرایند آن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نرخ تسهیلات این طرح کمتر از 10 درصد است، انتظار می‌رود تا نرخ واقعی تسهیلات این طرح به بانک مسکن ابلاغ و سهم استان سمنان نیز در بحث اعتبارات این طرح لحاظ شود تا عملیات اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری گیرد.

وی از تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک در آینده‌ای نزدیک با برخی دستگاه‌های نقش‌آفرین در اجرای این طرح ملی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها خط مقدم اجرای این طرح هستند، انتظار می‌رود که موضوع اراضی در اجرای این طرح توسط شهرداری‌ها تعیین تکلیف و فرآیند تأمین هزینه عوارض شهرداری‌های استان نیز تسهیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر