کد خبر: 922562
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
استاندار آذربایجان‌شرقی پیشرفت فیزیکی فاز نخست نیروگاه هریس را 63 درصد اعلام کرد و گفت: این نیروگاه تا خرداد ماه سال 98 بهره‌برداری می‌شود.

مجید خدابخش پس از این بازدیدها در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان هریس حضور یافت و آخرین مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان را با حضور مسوولان مربوط بررسی کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این نشست پیشرفت فیزیکی فاز نخست نیروگاه هریس را 63 درصد اعلام کرد و گفت: این نیروگاه تا خرداد ماه سال 98 بهره‌برداری می‌شود.

خدابخش از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این طرح خبر داد و گفت: با توجه به کمبود تولید برق در کشور خواسته ما براتمام فاز اول این نیروگاه تا پایان امسال است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه هریس با سرمایه‌گذاری اولیه 250میلیون یورویی و 140 میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، افزود: فاز اول این نیروگاه 300 مگاوات برق تولید خواهد کرد.

خدابخش خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه، صنایع جدید در منطقه ایجاد و موجب جذب سرمایه‌گذاری و توسعه و رونق منطقه می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تولیدکنندگان و کارآفرینان افسران خط مقدم جنگ اقتصادی به حساب می‌آیند، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌های استان باید با تولیدکنندگان مدارا کنند.

خدابخش با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی هریس از مشوق‌های مالیاتی نتوانسته‌اند استفاده کنند، بر ضرورت اطلاع‌رسانی از این مشوق‌ها تاکید کرد.

وی افزود: وقتی مجلس شورای اسلامی و دولت مشوق‌هایی برای واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در نظر گرفته‌اند تا زمینه توسعه و رونق شهرک‌های صنعتی فراهم شود، انتظار می رود تا دستگاه‌ها مشمولان را از چگونگی اجرای مشوق‌ها مطلع کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تکمیل بزرگراه تبریز-هریس-اهر جزو طرح‌های مهم استان است، ادامه داد: 35 کیلومتر از 50 کیلومتر باقی‌مانده تا پایان سال جاری آسفالت‌ریزی و زیر بار ترافیک می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر