کد خبر: 922560
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به قابلیت‌های استان در حوزه تجارت، خواستار ورود جدی شرکت‌های بازرگانی و تولیدکنندگان استان به حوزه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شد و اطمینان خاطر داد که تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان را از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری خواهد کرد.

مجید خدابخش در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به کمبود برخی از مواداولیه تولید و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در بازار اظهار داشت: اجازه واردات این کالاها یک فرصت است که باید از ظرفیت تجار و بازرگانان استان در این راستا استفاده کرده و بتوانیم حداقل مشکل استان را حل کنیم.

وی افزود: واردکنندگانی که بخواهند مواداولیه و کالاهای اساسی وارد کنند، ارز دولتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد و بنده وظیفه خود می‌دانم که تأمین ارز مورد نیاز آنان را از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری کنم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه یکی از دلایل افزایش قیمت برخی از کالاها در بازار را عدم عرضه آنها عنوان کرد و گفت: کالاهایی که توسط دستگاه‌های نظارتی به عنوان کالاهای احتکار شده کشف و ضبط شده‌اند، باید با روش‌های منطقی در بازار توزیع شود که همین امر موجب تنظیم قیمت‌ها خواهد شد.

وی بیان داشت: البته باید اطمینان حاصل شود که این کالاها با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و در این خصوص دستگاه‌های نظارتی وظیفه مهمی بر عهده دارند.

خدابخش تأکید کرد: همه تولیدکنندگان و شرکت‌های پخش طبق قانون موظفند موجودی انبارهای خود را به سامانه جامع انبارها اعلام کنند تا مشمول مجازات‌های مربوط به احتکار نشوند.

در این نشست مسائل و موضوعات مختلف مربوط به تأمین مواداولیه و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر