کد خبر: 922547
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از برنامه این مجموعه جهت توسعه استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین نیروی برق خبر داد و گفت: در این زمینه نصب 25 سامانه خورشیدی سه کیلوواتی درمدارس و مراکز آموزشی شهرهای تبریز، اسکو، آذرشهر و خسروشاه نصب شده است.

عادل کاظمی، با بیان اینکه برنامه فوق در راستای اجرای تفاهم‌نامه سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) با توانیر از سال 93 آغاز شده است، اظهار داشت: هم اکنون کل ظرفیت سامانه‌های یاد شده مجموعاً 75 کیلووات بوده و برق تولیدی آنها به شبکه تزریق می‌شود.

وی با اشاره به پیامدهای استفاده از منابع فسیلی مثل گاز، گازوئیل، نفت تصریح کرد: آلودگی محیط زیست ناشی از سوخت نیروگاه‌های حرارتی به ویژه در زمستان ما را بیش از پیش برای جایگزین کردن انرژی‌های پاک و ارزان ترغیب می‌کند.

 

احداث 30 کیلووات نیروگاه خورشیدی توسط برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در ادامه گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت احداث 30 کیلووات نیروگاه خورشیدی در محل امورهای بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تبریز در سال97  انجام شده و در این راستا در سال 96، یک نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در محل امور برق باغمیشه احداث شده است.

به گفته کاظمی، تاکنون یک فقره تائیدیه اتصال نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 51 کیلووات و دو فقره تائیدیه اتصال به شبکه نیروگاه بادی به ظرفیت تجمعی یک هزار980 کیلووات برای شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی صادر شده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه دولت قرار داد جدید تضمینی برق به مدت 20 سال با نیروگاه‌های تجدیدپذیر و با نرخ مصوب منعقد کرده است، گفت: تبریز یکی از مناطق مناسب برای احداث سامانه ی خورشیدی است چرا که با وجود باور عمومی در خصوص کارکرد نامناسب نیروگاه خورشیدی در دمای پایین تبریز، پنل‌های خورشیدی در مناطق با دمای کمتر راندمان بالاتری دارند.

وی با بیان اینکه نظارت کامل بر عملیات سایت‌یابی، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری نیروگاه‌های تجدیدپذیر از وظایف این شرکت است تصریح کرد: ابلاغ و اجرای  ظرفیت برآوردی ادارات و ارگان‌های مشمول طرح تأمین 20 درصد برق مصرفی از انرژی های تجدید پذیر و پاک، مصوبه هیات وزیران، با تعامل و پیگیری استانداری در دستور کار قرار دارد.

عادل کاظمی، با اشاره به حمایت‌های این شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق خورشیدی یادآور شد: تهیه راهنمای متقاضیان خرید تضمینی نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر (شامل مشترکان برق تا سقف 100 کیلووات خورشیدی و 1 مگاوات بادی) در سایت برق تبریز به آدرس www.toztab.ir درج شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به همان سایت از لیست پیمانکاران تایئید شده که قبلاً از طریق همین شرکت تهیه شده است برای بهره‌مندی در زمینه طراحی، نصب، راه‌اندازی سیستم‌های تجدیدپذیر استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر