کد خبر: 922546
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به آبیاری مزارع با پساب شهری در اطراف تبریز گفت :تا زمانی که تصفیه‌خانه تبریز تکمیل نشود همچنان چنین مشکلاتی را خواهیم داشت و زندگی مردم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

محمداسماعیل سعیدی  اظهار کرد: در جریان مشکلات آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب شهری و کارخانجات در مناطق حاشیه تبریز و مایان هستم.

لزوم تکمیل تصفیه‌خانه تبریز

وی افزود: تا زمانی که تصفیه‌خانه تبریز تکمیل نشود همچنان چنین مشکلاتی را خواهیم داشت و زندگی مردم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو با بیان اینکه موضوعات و مشکلات مطرح شده در رابطه با آب و فاضلاب تبریز از جمله عدم واگذاری اعتبارات را شخصا به آقای نوبخت اطلاع دادم، توضیح داد: هفته گذشته دیداری با آقای نوبخت داشته و در آنجا همه مشکلات اعم از اعتبارات را مطرح کردم و دستوری برای تکمیل تصفیه‌خانه تبریز گرفتیم که نیاز به اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی اضافه کرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبریز نیز پیگیر موضوع بوده و امید است با تامین اعتبارات در سریع‌ترین زمان، شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته، امیدواریم تامین اعتبارات انجام گیرد تا پساب و فاضلاب به این تصفیه‌خانه هدایت شود.


پرونده ثبت جهانی روستای کندوان از استان خارج شده و در مرکز است

وی در ادامه به وضعیت تعلل ۶ ساله در ثبت جهانی تنها روستای صخره‌ای جهان (کندوان) اشاره کرد و گفت: این موضوع را از پایتخت پیگیر هستیم و پرونده از استان آذربایجان‌شرقی خارج شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم هر چه سریع‌تر مرکز نسبت به ثبت جهانی این اثر بی‌بدیل در دنیا اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه روستای کندوان یک اثر تاریخی بی‌نظیر در جهان است که قرن‌ها به شکل سنتی شامل سکنه است، افزود: این روستا تنها روستای سنگی و صخره‌ای دارای سکنه است در حالیکه مشابه جهانی این آثار بدون سکنه هستند، از این‌رو کندوان به حق ارزش ثبت جهانی شدن را دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی در مرکز باید سریع‌تر اقدام کند تا این اثر به جایگاه خود در جهان برسد و ثبت جهانی شود، تعلل و کم‌کاری در این موضوع قابل قبول نیست.

وی افزود: ما تمام سعی خود را بر ثبت این اثر در سریع‌ترین زمان را انجام داده و فشار روی میراث فرهنگی آورده‌ایم و مسوولان ذی‌ربط باید پاسخگو باشند تا بلکه تا پایان سال پرونده جهانی شدن کندوان تمام شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر