کد خبر: 922541
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
رونمایی دیزنی از نخستین کاراکتر همجنس‌بازش!
اعتراض‌ها و کمپین‌های زنان علیه تبعیض جنسیتی در غرب همچنان ادامه دارد چراکه از زمان طرح مسئله تا کنون نه تنها این تبعیض رفع نشده بلکه ماجرای تجاوز‌های جنسی به زنان به حجم این بحران افزوده است.
فرزین ماندگار
اعتراض‌ها و کمپین‌های زنان علیه تبعیض جنسیتی در غرب همچنان ادامه دارد چراکه از زمان طرح مسئله تا کنون نه تنها این تبعیض رفع نشده بلکه ماجرای تجاوز‌های جنسی به زنان به حجم این بحران افزوده است. با این حال نتیجه یک تحقیق دانشگاهی نشان می‌دهد این مسئله حل نشده باقی مانده است.
زنان در هالیوود سال‌هاست برای حضور بیشتر در پشت دوربین تلاش می‌کنند. آن‌ها دوست ندارند فعالیت‌هایشان تنها در مقابل دوربین محدود بماند. نکته دیگری که زنان سینماگر امریکایی به آن اعتراض دارند دستمزد‌هایی است که معمولا نصف مردان است. تا چندی پیش حتی هر هفته چند خبر، سخنرانی و راهپیمایی در باب دفاع از حقوق زنان در هالیوود مشاهده می‌کردیم. کمپین‌های پر تعدادی بر ضد تبعیض جنسیت در هالیوود زده شده بود و روزانه ستاره‌های زیادی به مصاحبه در مورد این مسائل می‌پرداختند. با رأی نیاوردن دولت دموکرات کلینتون در امریکا و حضور ترامپ، جنس اعتراضات در هالیوود تغییر پیدا کرد و بعد از آن هم موج رسوایی اخلاقی اجازه تنفس را از رسانه‌ها گرفت، به طوری که امروز صحبت از تبعیض جنسیت در هالیوود تبدیل به یک موضوع دست دوم شده است و سوژه‌های به روز دیگری صدر خبر‌های سینمای جهان را به خودشان اختصاص داده‌اند.
اما معضل اصلی درهالیوود صرفاً تحقیر زنان نیست. در سال‌های اخیر نقش کاراکتر‌های همجنس باز در سینمای هالیوود روز به روز بیشتر شده و حالا پای این نوع از منحرفان جنسی به کمپانی دیزنی هم رسیده است. سال‌هاست کمپانی دیزنی به خاطر فیلم‌های خانوادگی خودش شناخته می‌شود؛ شرکتی که تا امروز در آثارش خبری از کاراکتر‌های همجنس باز و منحرف به صورت علنی نبود. هر چند در فرامتن فیلم‌هایی مثل «دیو و دلبر» یا انیمیشن «در جست و جوی دوری» اشاره می‌شد که شخصیتی همجنس باز حضور دارد. حالا، اما خبر رسیده بالاخره دیزنی یک کاراکتر علناً همجنس باز را در فیلم جدیدش «گشت جنگلی» قرار داده است. بسیاری این عمل کمپانی دیزنی را در کنار حضور ضمنی کاراکتر‌های همجنس باز در آثار قبلی این شرکت در جهت آماده‌سازی مخاطبان برای حضور جدی‌تر کاراکتر‌های منحرف در آثار مهم‌تر دیزنی می‌دانند. از جمله می‌توان به کمپینی اشاره کرد که توسط برخی سلبریتی‌های نه چندان خوشنام امریکایی به راه افتاده تا شخصیت السا در قسمت دوم انیمیشن پرطرفدار «یخ زده» تبدیل به یک همجنس‌باز شود. هر چند گروه‌های مدافع حقوق خانواده در امریکا نسبت به این مسائل اعتراض کرده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد تاثیر زیادی روی این روند داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار