کد خبر: 922423
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  گفت: گسترش همکاری با کشورهای خارجی مهم‌ترین رویکرد استان است که در این زمینه تلاش بر این است که بتوانیم با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی زمینه توسعه اشتغال و اقتصاد را در منطقه فراهم کرده و شاهد افزایش محصولات کشاورزی در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان با هیئت سرمایه گذاری کشور چین در اردبیل اظهار داشت:  آمادگی کامل در تولید محصولات سبزی و صیفی و مواد لبنی برای همکاری با کشور چین داریم که در این زمینه سرمایه‌گذاری با هیئت تجاری چین برای گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: استان اردبیل دارای قابلیت‌های بالقوه‌ای در بخش کشاورزی است که در صورت توجه به آن می‌توانیم در حوزه صادرات به اهداف خود در راستای تحقق سساست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداشته و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود زمینه توسعه و پیشرفت استان را هموار کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در حال عملی شدن است اگر به بخش کشاورزی آن طور که باید توجه شود و بتوانیم با حل مشکلات در این زمینه به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

نیکشاد اظهار کرد: تولید 4.5 میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی مهم‌ترین هدف استراتژیک ما است که تلاش بر این است که بتوانیم هر سال بیش از یک میلیون تن از محصولات تولیدی را برای جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌کار گیریم که تمامی این موارد می‌تواند در حل مشکلات مورد نظر بسیار قابل توجه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین یک ظرفیت مهم برای توسعه بخش کشاورزی است که 1.5 میلیون تن به محصولات کشاورزی استان می‌افزاید و سبب ایجاد اشتغال مناسب در استان می‌شود که تمامی این موارد باید مورد توجه واقع شود.

وی ضمن حمایت از سرمایه‌گذاران چینی برای احداث گلخانه و محصولات گلخانه‌ای نیز بیان کرد: زمین مورد نیاز برای این سرمایه‌گذاران در اختیار آنان قرار می‌دهیم تا سرمایه‌گذاران چینی با کم‌ترین دغدغه و مشکلی بتوانند اقدام به سرمایه‌گذاری در استان بکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر