کد خبر: 922359
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: امروز هیچ کشوری به جز چند کشور مستبد منطقه از سیاست آمریکا حمایت نکرده و روز به روز شاهد شکست سیاست آمریکا و افول قدرت آن در منطقه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به زیاده‌خواهی رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: این زیاده‌خواهی اهمیتی نداشته و همیشگی است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه عضو ناتو بوده ولی رئیس جمهور آمریکا به دلیل خوی استکباری این کشور را نیز مورد تحریم قرار داده است، گفت: این کار آمریکا به دلیل افول قدرت و سقوط از جایگاهی است که در دهه‌های گذشته داشته و باعث شده تا اقدام به یکسری کارهای غیرقانونی کند که تحریم ترکیه نیز جزو آن است.

 

هر روز شاهد شکست سیاست آمریکا و افول قدرت آن در منطقه هستیم

امام جمعه تبریز افزود: امروز هیچ کشوری به جز چند کشور مستبد منطقه از سیاست آمریکا حمایت نکرده و روز به روز شاهد شکست سیاست‌های آمریکا و افول قدرت آن در منطقه هستیم.

وی با تاکید به اینکه در این شرایط آمریکا تنها ابزارش تحریم اقتصادی است که مانند گذشته از آن استفاده می‌کند، گفت: در تحریم‌های ایران مسوولان آمریکایی روی به جنگ روانی آورده‌اند که با بصیرت و هوشیاری مردم و اقدامات موثر و سریع دولتمردان با شکست روبه‌رو خواهد شد.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: اقدامات خوبی از سوی مسوولان اجرایی و قضایی از جمله سیاست ارزی و بسته‌های حمایتی همچنین اقدامات قضایی در تسریع برخورد با اخلالگران اقتصادی تصویب و پیش‌بینی شده که امید است با پیگیری موثر هر چه سریع‌تر شاهد بهتر شدن وضعیت اقتصادی باشیم. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن هفته دولت، از استاندار آذربایجان‌شرقی خواهش کردم در مصلا حضور پیدا کنند تا مردمی که مشکل دارند از ساعت ۱۱ تا ۱۲ مسوولان اجرایی ذی‌ربط را ملاقات کرده و در حل مشکل گام بردارند، بنده نیز حضور خواهم داشت.

وی در ادامه به وضعیت مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار با اقشار مختلفی مردم بیانات مهمی در خصوص موضوعات اصلی ایراد فرموده‌اند که از جمله آنها تشریح واقعیت‌ها و پشت پرده راهبردهای آمریکا در شرایط کنونی است.

آل‌هاشم ادامه داد: موضوع تحریم و فشار آمریکا در اقتصاد کشور و تهدید جنگ و طرح موضوع مذاکره از اهم صحبت‌های رهبر انقلاب بوده است.

 

دشمن در صدد ایجاد جنگ روانی برای فشار به ایران است

وی اضافه کرد: متاسفانه همزمانی مطرح شدن تحریم با تهدید نظامی و طرح موضوع مذاکره موجب شد برخی افراد مجدداً به بحث مذاکره با آمریکا بپردازند ولی واقعیت همان طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، این است که یک جنگ روانی به راه افتاده و هدف این اقدامات با پشتوانه رسانه‌ای قوی شکل گرفته است تا با ایجاد هراس در برخی مسوولان و مردم،فضای ترس و دو قطبی جنگ روانی ایجاد کنند. 

آل‌هاشم با تاکید به اینکه حتی طرح مذاکره بدون شرط در آمریکا جدی گرفته نشد و وزیر خارجه بلافاصله شروط ۱۲ گانه را مطرح کرد، گفت: در داخل کشور عده‌ای تلاش کردند که به این موضوع پرداخته و دوباره آن را مطرح کنند که جای تعجب داشت. 

وی تصریح کرد: هفته آینده سالروز کودتای ۲۸ مرداد است که طی آن، عواملی با هدایت آمریکا دولت قانونی دکتر مصدق را سرنگون کرده و ایران را به دوران استبداد پهلوی کشاند که این سرنگونی نتیجه اعتماد دکتر مصدق به آمریکایی‌ها بود.

 

کودتای ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا بود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دکتر مصدق با همکاری نیروهای مذهبی و ظرفیت‌های داخلی موفق شد دست انگلیسی‌ها را از صنعت نفت کوتاه کند، افزود: متاسفانه مصدق در دوران نخست وزیری خود به جای تداوم اتحاد با روحانیت، به آمریکا روی آورد و وعده‌های آنها را باور کرد که نتیجه آن ۲۸ مرداد شد. 

وی با تاکید به اینکه تاریخ معاصر ایران مملو از تجربه عدم اعتماد به آمریکاست که هرگونه اعتماد نتایج تلخ در پی خواهد داشت، تصریح کرد: برجام نیز یکی از آن تجارب است که نشان می‌دهد آمریکا غیرقابل اعتماد است و رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت و قاطعیت تکلیف را مشخص کرده و فرمودند نه جنگی رخ خواهد داد و نه با آمریکا مذاکره‌ای خواهیم داشت. 

آل‌هاشم با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته بیان کرد: امروز سالروز آزادی اسرای هشت سال دفاع مقدس است که آن روزها شادی و سرور برای کشور به دنبال داشت. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: از مسوولان می‌خواهیم فقط یک روز به فکر آزادگان نباشند و همیشه به فکر آنها باشند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سالروز شهادت زائران حجاج و شهدای مناست و امیدواریم وجود وهابیت و آل‌سعود هر چه زودتر از روی زمین برداشته شوند. 

وی، روز عرفه و روز نیایش را در روزهای آتی مورد اشاره قرار داد و گفت:این روز روزی برای دعا و نیایش است و امیدواریم مسلمانان بهترین بهره از آن برده و آرامش و صلح برای همه مسلمانان از جمله یمن و دانش‌آموزان یمن و افغانستان بخواهیم. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: این هفته روز جهانی مساجد را پیش‌رو داریم؛ مسجدالاقصی کانون اتحاد مسلمین است و زمان آتش‌سوزی مسجدالاقصی ماموران رژیم صهیونیستی از ورود مردم برای خاموش کردن آتش جلوگیری کرده و شهرداری این رژیم آب‌ها را قطع کرد از این‌رو نامگذاری این روز بهترین روز برای مقابله با صهیونیست‌هاست. 

وی با تاکید به اینکه چه بهتر است که در ایام محرم، عزاداری‌ها را به سمت مساجد سوق دهیم که برکات زیادی دارد، تصریح کرد: آقایان هیات امنا، روحانیون و انجمن‌های اسلامی برای جذب این جوانان اتحاد و وحدت داشته باشید و دنبال جذب جوانان بوده و وحدت داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف قابل ستایش بوده و اهمیت وزارت دفاع بالاست، این وزارتخانه با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات به موفقیت‌های زیادی رسیده است. 

وی، شهادت سفیر امام حسین(ع)، مسلم بن عقیل را یادآور شد و افزود: روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک را خواهیم داشت و برای همه پزشکان متخصص آرزوی موفقیت داریم.

آل‌هاشم ادامه داد: عید قربان، عید بندگی خداوند است و برای مومنان واقعی یادآور بزرگ‌ترین نمونه تعهد است و از ساعت ۷/۳۰ صبح نماز عید قربان اقامه خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت فرزند ،در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه اولاد و اموال وسیله‌ای برای آزمایش بشریت است، گفت: هر کس از عهده این مسوولیت سربلند برآید و با تربیت صحیح فرزندان خود آنها را با راه حق، اولیای الهی و ولایت آشنا سازد پاداش عظیمی از سوی پروردگار دارد.

آل هاشم افزود: فرزند دختر از حسنات و فرزند پسر از نعمت‌های الهی است که باید والدین به آنها از سنین کودکی آموزه‌ها دینی،فرایض الهی و حجاب را  تعلیم دهند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دخترداری و اهمیت دادن به فرزند دختر از تاکیدات دین مبین اسلام و ائمه معصومین (ع) است، گفت: هر کس فرزند دختر را شاد کند به مثال این است که برده‌ای را در راه خدا آزاد کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر