کد خبر: 922342
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
با حضورجمعی از مدیران استان مرکزی:
آیین افتتاحیه طرح دوام آفتاب شهرداری اراک با حضور مهندس تاجران شهردار اراک ، دکتر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، برگزار گردید.

آیین افتتاحیه طرح دوام آفتاب شهرداری اراک با حضور مهندس تاجران شهردار اراک ، دکتر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، برگزار گردید.
    دکتر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از تصویب تاسیس صندوق خسارات حوادث طبیعی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: دولت از منابع این صندوق به افراد آسیب دیده ساختمان‌هایی که در شرایط بحرانی و بلا‌های طبیعی آسیب می‌بینندکمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای آینده و ایجاد اعتماد بین مردم بسیار موثر است افزود: کشور ایران یک کشور بلاخیز است و از تعداد حوادثی که در جهان اتفاق می‌افتد قسمت اعظمی از این بلا‌ها مربوط به ایران است و این نشان می دهد که باید آمادگی لازم را در شرایط بحرانی داشته باشیم.
در ادامه زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در سخنرانی خود با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران،  به تجربه بدست آمده از وقوع بلایای طبیعی درادوار گذشته در سطح کشور اشاره نمود و به تشریح مراحل مختلف پیشگیری و مقابله با مخاطرات پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: امروزه مبحث آموزش نقش موثری در نجات جان انسان ها در حین وقوع انواع  بحران را دارد و اکثر موارد فوت و مرگ و میر در حوادث قهری ناشی از آگاهی اندک و عدم مهارت برخی از شهروندان در مواجهه با بلایای طبیعی و انسانی است.
مهندس تاجران شهردار اراک در این مراسم عنوان کرد: با توجه به این که در کشور ایران زلزله و حوادث طبیعی زیادی اتفاق می‌افتد بنابراین نیاز است آموزش‌های لازم به افراد داده شود.
وی در ادامه افزود: اولین قدم ایجاد تشکل‌های مردمی آموزش دیده و منسجم است چرا که تا کنون شاهد بوده ایم هر کجا که مردم حضور داشته اند موفق‌تر بوده ایم. 
مهندس تاجران نقش خود امدادی را در حوادث طبیعی بسیار موثر دانست و ابراز داشت: مجموعه شهرداری اراک برای پیشبرد اهداف خود در زمینه خود امدادی و دگر امدادی در بین مردم برنامه‌هایی را به صورت داوطلبی در دست آموزش دارد که با فرایند پایدارسازی که شامل برگزاری گردهمایی ها و همایش های شاد و مفرح با محتوای آموزش ایمنی و مدیریت بحران، مانورها ، اردوها و مسابقات بین محله ای می باشد به این طرح جامه عمل می پوشاند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر