کد خبر: 922332
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
رئیس پلیس آگاهی ناجا از دستبرد سارقان به خانه یکی از مدیران کشور خبر داد و گفت: دزدان ۹۰‌سکه طلا را که این مدیر در مراسم تودیع‌های خود دریافت کرده بود به سرقت برده‌اند.
سردار محمدرضا مقیمی گفت: با توجه به گران شدن قیمت انواع ارز، دلار، طلا و سکه، سرقت از منازل افزایش یافته است. وی ادامه داد: ما منازلی داریم که چندین برابر وجوه نقدی که در شعب بانکی نگهداری می‌شوند در آن‌ها قرار دارند و این در حالی است که هیچ تجهیزات امنیتی و کنترلی هم وجود ندارد و حتی در برخی از این منازل آنقدر بی‌کیفیت و ناایمن است که با یک ضربه باز می‌شود و به همین دلیل ما مستمراً به مردم هشدار داده‌ایم که از نگهداری طلا، وجوه نقد و ارز در منازلشان اجتناب کنند، ولی متأسفانه هنوز شاهد مواردی هستیم که در سرقت از منازل میلیون‌ها تومان پول به سرقت می‌رود.
سردار مقیمی گفت: از منازل مسکونی مبالغی مثل ۲۰۰‌میلیون تومان، ۵۰۰‌میلیون تومان و حتی در یک فقره سرقت میلیاردی شمش طلا انجام شده است و این نقدینگی بالا در منازل، جذابیت سرقت منازل را افزایش داده است.
سردار مقیمی با اشاره به سرقت از منزل یکی از مدیران گفت: در یک پرونده حدود ۹۰‌سکه طلا از منزل یکی از مدیران سرقت شده است. وقتی اعتراض کردم که اصلاً نگهداری این مقدار سکه در منزل، درست نیست جواب داد: «زمان تودیع، فلان تعداد سکه به من دادند، فلان جا هم مدیر بودم و در تودیعم باز هم تعدادی سکه گرفتم»، این فرد در ۱۵‌سال چهار الی پنج‌جا عوض کرده بود و همه سکه‌هایی که در زمان تودیعش گرفته بود را در منزل، آن هم در کشوی میز توالت نگه‌داری می‌کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روشی که سارقین منزل و محل کار را بیچاره میکند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
اگر سارق تصمیم بگیره از جایی سرقت بکنه، با روشهای فعلی که انجام میشه، چه بانک باشه چه خونه و چه محل کسب، سرقتش را انجام میده چون مردم واقعا نمیدونن چجوری باید ورود سارقین به منزل و محل کارشون را غیر ممکن کنند و متاسفانه پلیس هم با مراعات در اطلاع رسانی روشهای سرقت، مردم را در لبه تیغ مواجهه با سارقین قرار میده.

برای مثال، تو جامعه تفکر اشتباهی جا افتاده که دریهایی که ماهیت فلزی دارند به عنوان درب ضد سرقت جایگزین دربهای قدیمی میکنند و تصور میکنند دیگه خونه هاشون را در مقابل سارقین روئین تن کردند در حالیکه سارقینی که از درب ورودی وارد میشن، اصلا به نوع در نگاه هم نمیکنند و فقط متمرکز بر باز کردن یا تخریب قفلهای نصب شده روی درب خواهند شد. برای اینکه فقط همین موضوع براتون روشن بشه، کافیه فرض کنید یکی از بهترین کیفیت دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت به مردم معرفی میشوند را نصب کردید و کلید قفل را گم کردید!!! یقینا اینطور فکر نمیکنید که دیگه نمیتونید وارد خونه یا محل کارتون بشید??!!! چون به راحتی از یک کلید ساز میخواهید که قفل اون درب بسیار قوی که تحت عنوان ضد سرقت نصب کردید را باز کنه!!!
حالا کلید ساز یا دوست داره با شاه کلید و بدون تخریب قفل را باز کنه و یا توپی قفل را با پیچگوشتی، انبرقفلی یا دریل تخریب کنه که یه مغزی هم بفروشه؟؟!!! “سارقین هم دقیقا با همین روشها وارد منزل و محل کار مردم میشوند”با این تفاوت که سارقین، دیلم زنی قفل را هم به روشهای بالا اضافه کرده اند؟؟!!
پس در مقابل سارقینی که درب واحد را هدف ورود مجرمانه خودشون قرار میدهند، فقط قفل درب باید ضد سرقت باشه، به صورتی که اگر روی یک درب چوبی معمولی هم نصب شده باشه، بدون هیچ بهانه و اما و اگری، سارقین نتوانند از طریق درب واحد وارد شوند و نه تنها هیچ یک از تولید کنندگان یا فروشنگان دربهای به اصطلاح ضد سرقت جرات طرح رسمی چنین ادعایی را ندارند بلکه این مهم ممکن نخواهد شد مگر قفل در مقابل شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی به معنای واقعی غیر قابل نفوذ باشه که در حالا حاضر فقط قفل ضد دیلم مرد نگهبان چنین مشخصه ای داره که ضمانت میده اگر روی درب نصب شد و سارقین تونستند از طریق درب وارد شوند، کل خسارت سرقت را پرداخت میکنه.

بعد از درب ورودی، معابر دیگه منزل و محل کار باید غیر قابل نفوذ بشه، از جمله پنجره ها، بالکن، نورگیر، کانال کولر و گاها دودکشهای بزرگ شومینه ها که در این مورد، نمیشه هیچ نسخه ثابتی برای تمام این موارد پیچید و باید بازدید بشه تا با توجه به موقعیت، بهترین روش انجام بشه.
یک سری موارد با ارزش هم هستند که میشه توی گاوصندوق نگه داشت که اگر گاوصندوق به واقع ضد سرقت نباشه، سارقین یا همونجا باز یا تخریبش میکنند یا کلا گاوصندوق را با خودشون میبرن که بعدا سر فرصت بازش کنند، پس در این مورد هم گاوصندوق باید از فروشنده ای خریده بلشه که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه که طبیعتا همچین قفل ضد دیلم یا گاوصندوقی که ضمانت پرداخت خسارت در صورزت وقوع سرقت داشته باشه قیمت پایینی نداره و مردم یا نباید اموال با ارزش داشته باشند یا باید قسمتی از ارزش اموالشون را هزینه خرید امنیت کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار