کد خبر: 922310
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
خانواده دوبلاژ صداوسیما در مراسم تشییع پیکر مرحوم عبادی
در آخرین روز‌های هفته‌ای که ناقوس مرگ در میان هنرمندان به صدا درآمده مراسم تشییع پیکر مرحوم «محمد عبادی» دوبلور پیشکسوت برگزار شد.
مرتضی ذاکر
در آخرین روز‌های هفته‌ای که ناقوس مرگ در میان هنرمندان به صدا درآمده مراسم تشییع پیکر مرحوم «محمد عبادی» دوبلور پیشکسوت برگزار شد.
در این مراسم که روز پنج‌شنبه از مقابل مسجد بلال صدا و سیما انجام شد همسر عبادی به دلیل نامساعد بودن حالش در بیمارستان بستری بود، اعضای خانواده دوبلاژ صداوسیما هر کدام با گفتن جملاتی کوتاه سعی کردند تا بخش‌هایی از فعالیت‌ها و برخی خصایص اخلاقی‌اش را برای مخاطبان یادآوری نمایند. علی همت مومیوند در سخنانی با بیان اینکه آنچه می‌ماند فقط خاطره است، گفت: ما همه تسلیم پروردگار هستیم.‌ای خدای مهربان آنگونه که شایسته است این هنرمند عزیز را دوستش بدار و بیامرز. در سال ۹۷ دوبلاژ ایران هنرمند دیگری را از دست داد؛ همکاری مهربان و بسیار دوست‌داشتنی. از این بابت همه همکاران ما ناراحت و داغدار هستند. منوچهر والی‌زاده درباره شخصیت محمد عبادی اظهار داشت: ایشان یکی از گویندگان قدیمی بودند و سال‌ها بود که در عرصه دوبله فعالیت می‌کردند. او یکی از افراد خوب و مستعد این کار بود که یکی، دو سال پیش مبتلا به بیماری آلزایمر شد. یکی از نقش‌هایی که ایشان صحبت می‌کرد بوشوگ لوک خوش‌شانس بود و بسیار شیرین حرف می‌زد. او گوینده مستعد و یک دوبلور قدیمی بود که سال‌ها در این کار فعالیت داشت. عبادی انسانی نجیب، خوب و بامعرفت بود. جلال مقامی نیز با بیان اینکه هر همکاری که از دست می‌رود خاطراتی از او باقی می‌ماند، گفت: محمد عبادی هم مانند بهرام زند اسطوره دوبلاژ بود که هر دو فوت کرده‌اند.
تورج نصر نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه محمد عبادی همیشه در کنار ما باقی می‌ماند، گفت: عبادی جان همه در کنارت هستند و تو همیشه هستی. ما خیلی دوستت داریم. ممنونم از همه همکارانی که آمدند و عبادی را تنها نگذاشتند. کارنامه کاری او گویای توانایی و هنرش است تا آنجا که همکارانش از او به عنوان اسطوره دوبله یاد می‌کنند، هنرمندی که صدایش تا ابد ماندگار است. عبادی متولد ۱۳۲۶در شهر تهران بود که در سن ۲۵ سالگی به طور حرفه‌ای کار دوبله را آغاز کرد. همچنین این دوبلور هنرمند، صداپیشگی نقش‌های مختلفی در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی از جمله سریال صداپیشه نقش اوکلن در مجموعه «ناوارو»، صداپیشه نقش شی چین در سریال پرطرفدار «جنگجویان کوهستان»، صداپیشه نقش تام در سریال «از سرزمین شمالی» در کنار آثار دیگری مانند «کاراگاه و رکس»، «شرلوک هلمز»، «جومونگ»، گویندگی نقش بوشوگ در انیمیشن «لوک خوش شانس»، نقش تسوکه در انیمیشن «سفر‌های میتی کومان» و... را به عهده داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار