کد خبر: 922295
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
سفیر عربستان سعودی در امریکا ایران را متهم به دخالت در امور یمن کرد و گفت که تهران به دنبال تکثیر نمونه حزب‌الله در یمن است.
سفیر عربستان سعودی در امریکا ایران را متهم به دخالت در امور یمن کرد و گفت که تهران به دنبال تکثیر نمونه حزب‌الله در یمن است.
مقامات سعودی که به لفاظی و اتهام زنی به ایران عادت کرده‌اند، بار دیگر اتهامات خود را علیه ایران تکرار کردند. خالد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان سعودی و سفیر این کشور در امریکا، روز جمعه ایران را متهم به دخالت در امور یمن کرد. به گزارش وب‌سایت «العربیه»، او در حساب توئیتری خود نوشت که عربستان سعودی به نیرو‌های جنبش انصارالله یمن اجازه نخواهد داد به «حزب‌الله» دیگری در این کشور تبدیل شوند. سفیر عربستان سعودی در امریکا مدعی شد که ایران به دنبال تحقق این هدف در یمن است. او همچنین ایران را به «قاچاق سلاح و موشک» برای جنبش انصارالله یمن متهم و ادعا کرد که ایران از طریق نیرو‌های حزب‌الله به نیرو‌های این جنبش آموزش داده و تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. ادعای قاچاق سلاح از ایران درحالی به دفعات از سوی مقامات سعودی مطرح می‌شود که بنا بر اعلام ائتلاف سعودی، یمن از ابتدای تهاجم این ائتلاف به این کشور در فروردین ۹۴ از زمین، دریا و آسمان در محاصره قرار گرفته و هیچ فرد یا نیرویی بدون اطلاع آن‌ها وارد یمن نمی‌شود. تداوم این محاصره، منجر به کمبود دارو و شیوع بیماری‌های واگیرداری مانند وبا در شهر‌های یمن از جمله شهر صنعا، پایتخت این کشور شده و بر اثر آن هزاران نفر جان باخته‌اند. در ماه‌های اخیر، مقامات سعودی ایران را به مداخله در امور یمن متهم کرده و مدعی شده‌اند که تهران سلاح در اختیار یمنی‌ها قرار می‌دهد؛ ادعایی که حتی کارشناسان سازمان ملل آن را تأیید نکرده‌اند. جنبش انصارالله یمن در ماه‌های اخیر حملات گسترده‌ای را به مواضع مزدوران عربستان و ائتلاف عربی انجام داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار