کد خبر: 922091
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه منتظر اختصاص ارز با نرخ ثانویه به شرکت‌های هواپیمایی هستیم، گفت: تصمیم در مورد نرخ‌ها به زودی اعلام می‌شود و بر اساس هر نرخی که در سامانه نیما اعلام شد، ارز در اختیار ایرلاین‌ها قرار می‌گیرد.
به گزارش فارس، رضا جعفرزاده در تشریح سرنوشت نرخ گذاری بلیت هواپیما که قرار است براساس نرخ ارز ثانویه و سامانه نیما قیمت‌گذاری شود، اظهار داشت: قرار نیست نرخ و قیمتی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شود که شرکت‌ها هم مطابق آن نرخ بفروشند، بنابراین تأکید می‌شود که موضوعی به‌عنوان افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نشده است. وی ادامه داد: البته قیمت بلیت هواپیما تحت‌تأثیر نوسانات ارزی بوده است و سازمان هواپیمایی کشوری هم در این حوزه نظارت دقیق بر عملکرد و نرخ‌گذاری ایرلاین‌ها دارد.
جعفرزاده افزود: در این وضعیت و با نوسانات ارزی، سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه دارد به مشکلات شرکت‌های هواپیمایی بپردازد و حرف‌های آن‌ها را هم گوش کند، بررسی‌های کارشناسی انجام دهد و اعلام کند این نوسانات ارزی چه تبعاتی برای شرکت‌های هواپیمایی داشته است و راهکار آینده چه خواهد بود. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: در این راستا جلساتی در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد و کارشناسان سازمان در حال ادامه بررسی‌ها هستند. در ابتدا بخشنامه‌ای تسعیر ارز به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ و پس از آن محاسبات هم انجام شد که به عنوان مثال افزایش قیمت به نسبت نرخ ارز در سامانه چگونه خواهد بود و این ارزی که متفاوت با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خواهد بود، چه میزان قیمت بلیت هواپیما را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نظریات شرکت‌های هواپیمایی را اخذ کرد، رایزنی‌ها و مذاکرات انجام و مقرر شد نرخ بلیت براساس نرخ ارزی که در سامانه نیما و ارز ثانویه به ایرلاین‌ها اختصاص می‌یابد، تغییر یابد. وی اضافه کرد: تا این لحظه منتظر ابلاغ رسمی و کتبی این مورد و همچنین دریافت ارز طبق نرخ ثانویه و سامانه نیما هستیم، زیرا تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی از این پس براساس سامانه نیما خواهد بود، قطعاً پس از این اعلام کتبی، نرخ‌ها شفاف و مشخص خواهد بود. وی ادامه داد: اینکه در چند سایت، نرخ‌های نجومی بابت پرواز‌های داخلی معرفی شده است، مبنای قیمت‌گذاری بلیت هواپیما نیست، مبنای نرخ‌های بلیت هواپیما، قیمت‌های درج شده روی خروجی سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی است و ارائه نرخ بیش از آن قیمت‌ها تخلف محسوب می‌شود و همانند گذشته اگر آژانسی یا سایتی بالاتر از نرخ‌های مذکور قیمت ارائه دهد، متخلف محسوب می‌شود و آن هم از طریق بازرسی‌ها، در مکانیسم‌های نظارتی مشخص و اعمال قانون می‌شود. وی تأکید کرد: منتظر اختصاص ارز با نرخ سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی هستیم، البته ارز‌های سامانه نیما به بخش‌های صنعتی و تولیدی دیگر اختصاص یافته است، اما منتظر اختصاص این ارز به صنعت حمل‌و‌نقل هوایی هستیم تا نرخ‌ها مشخص و تعدیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار