کد خبر: 922088
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
سکو‌ها دغدغه اصلی هفته چهارم
هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر در حالی امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود که فضای فوتبال همچنان از تنش‌های سکو‌ها طی دو هفته گذشته ملتهب است و نگرانی‌های زیادی از تکرار این اتفاقات وجود دارد.
دنيا حيدری
هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر در حالی امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود که فضای فوتبال همچنان از تنش‌های سکو‌ها طی دو هفته گذشته ملتهب است و نگرانی‌های زیادی از تکرار این اتفاقات وجود دارد. با وجود این، بازی‌های لیگ طبق برنامه در دو روز برگزار و پرونده‌اش جمعه با برگزاری چهار دیدار باقی مانده بسته می‌شود.
در بازی‌های روز نخست هفته چهارم؛ سپیدرود پرحاشیه چند ساعت زودتر از سایر دیدارها، ساعت ۱۸:۳۰ میزبان پدیده مشهد است، پدیده‌ای که امیدوار است با یک پیروزی دلنشین، صدر جدول را از آن خود کند. در دیگر دیدار‌های همزمان امروز که همه ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شوند؛ پیکان یکی از مدعیان صدرنشینی، این هفته از گسترش فولاد تبریز پذیرایی می‌کند. فولادی‌های خوزستان هم که هفته گذشته هوادارانشان جنجالی ناباورانه در غدیر اهواز به راه انداختند در دیگر بازی امروز از نساجی مازندران پذیرایی می‌کنند.

استقلال به جم می‌رود
مهم‌ترین بازی پنج‌شنبه، اما مصاف استقلالی‌ها با پارس جنوبی جم در بوشهر است. پارس جنوبی در خانه حریف ساده و بی‌دردسری نیست. این تیم فصل گذشته استقلال منصوریان را به زانو درآورد، اگرچه فصل جدید را با شکست آغاز کرد، اما در ادامه با یک برد و یک تساوی روند قابل قبولی را در پیش گرفت. امروز نیز برگ برنده این تیم انگیزه و روحیه بازیکنان جوانی است که در اختیار دارد. با این حال، استقلال هم با پیروزی پرگل برابر تراکتور بعد از دو تساوی ابتدایی فصل نشان داد که عزم خود را برای حضور در بین مدعیان لیگ جزم کرده است. در واقع با وجود انگیزه‌های فراوان شاگردان تارتار، بازی با پارس جنوبی بهترین فرصت برای یاران شفر است که فاصله خود را با صدرنشین کم کنند و به طور موقت هم که شده، صدرنشینی در لیگ هجدهم را تجربه کنند. از سوی دیگر پیروزی در این بازی می‌تواند خاطرات تلخ آبی‌پوشان برابر پارس جنوبی را پاک کند. مسئله‌ای که بدون شک بر محبوبیت مرد آلمانی نیمکت استقلال روی سکو‌ها می‌افزاید. سکو‌هایی که با توجه به اتفاقات هفته گذشته اهواز و تهران، نگرانی‌های زیادی بابت شرایط آن وجود دارد، اما گویا بوشهری‌ها برنامه‌هایی برای کنترل آن دارند، چراکه رئیس هیئت فوتبال بوشهر می‌گوید هواداران نباید به حواشی توجه کنند و باید در پی حفظ آرامش ورزشگاه باشند.

در ادامه رقابت‌های هفته چهارم، جمعه نیز چهار بازی برگزار می‌شود که در یکی از دیدار‌های حساس آن، تراکتورسازانی که هفته گذشته شکست سنگینی را در تهران تجربه کردند، ساعت ۱۹:۴۵ در دیداری خانگی از یاران دایی پذیرایی می‌کنند و در خانه به مصاف سایپا می‌روند. دربی اصفهان و مصاف ذوب‌آهن و سپاهان و مچ‌اندازی مربی سابق تیم ملی با سرمربی اسبق تیم ملی هم از دیگر بازی‌های روز پایانی این هفته است که ساعت ۲۰:۱۵ برگزار می‌شود و دیگر دربی این هفته، دربی خوزستان و مصاف نفتی‌های آبادان با استقلالی‌های خوزستان است.

فرصتی برای تحکیم صدرنشینی
در دیگر بازی حساس جمعه سرخپوشان تهرانی که هفته قبل در غدیر اهواز شاهد اتفاقات ناگواری بودند در خانه از نفتی‌های مسجدسلیمان دیگر نماینده خوزستان در لیگ برتر پذیرایی می‌کنند. مصاف با نفت مسجدسلیمان فرصتی طلایی برای برانکو و شاگردانش است تا صدرنشینی خود را مستحکم کنند. یاران برانکو با دو برد و یک تساوی و کسب هفت امتیاز از سه دیدار قبلی صدر جدول را در اختیار دارند و برانکو به کسب سه امتیاز این بازی امید زیادی دارد، اما از سویی قصد دست زدن به ترکیب تیمش را هم ندارد، حتی با وجود تساوی هفته گذشته، چراکه بر این باور است که از دست رفتن دو امتیاز در اهواز، نه فنی که حاشیه‌ای بوده است. او در این بازی برخلاف نفتی‌ها که میلاد می‌داوودی، کاپیتان خود را به دلیل مصدومیت به همراه ندارند همه نفراتش را در اختیار دارد و در پی کسب دومین پیروزی خانگی و افزایش فاصله‌اش با دیگر رقبای لیگ است. البته به شرط اینکه سکو‌ها و لیدر‌های خودی تشنجی برای او و تیمش ایجاد نکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار