کد خبر: 922080
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
حامد نصرآزادانی خواننده آهنگ «شور سو» در گفت‌وگو با «جوان»:
حامد نصرآزادانی خواننده آهنگ معروف «شور‌سو» (آب شور) می‌گوید: در پاسخ به پیشنهاد همراهی کردن با برخی جریانات سیاسی و قومیتی که فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه دارند گفتم «من یک ترک ایرانی هستم.»
مصطفي شاه‌كرمي
حامد نصرآزادانی خواننده آهنگ معروف «شور‌سو» (آب شور) می‌گوید: در پاسخ به پیشنهاد همراهی کردن با برخی جریانات سیاسی و قومیتی که فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه دارند گفتم «من یک ترک ایرانی هستم.»
این هنرمند آذری موفقیت و استقبال مخاطبان از این آهنگ را در وفاق آفرینی، امید افزایی و شعر و محتوایی به دور از هر گونه اغراض سیاسی – قومیتی می‌داند.

در ایامی که اتحاد و وفاق ملی مهم‌ترین ضرورت در بین آحاد مردم است، حامد نصرآزادانی اثری با عنوان «شور سو» و با محوریت دریاچه ارومیه که طلوع مجدد روز‌های امیدوار‌کننده در آینده‌ای نزدیک را بشارت می‌دهد، منتشر کرد که با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد. خواننده این آلبوم در گفت و گو با «جوان» از نحوه ساخت این آهنگ و همچنین رد کردن پیشنهاد گروه‌های تجزیه‌طلب حرف‌هایی شنیدنی دارد. وی در خصوص فعالیت‌های هنری خود می‌گوید: من اولین کتابم را در سن ۹ سالگی به اسم «اتوکد ۱۰» تألیف کردم. تا امروز که ۳۳ سال سن دارم نزدیک به ۳۰ عنوان کتاب با موضوعات متنوع هنری تألیف کرده‌ام که آخرین آن‌ها یک اثر دو جلدی در مورد عکاسی است. از یکی دو سال پیش به صورت حرفه‌ای در بحث موسیقی متمرکز شده‌ام و در زمینه ساز‌های بادی مثل کلارینت، ساز دهنی، فلوت و ساکسیفون درجه استادی دارم.

این مدرس ساز‌های بادی خاطر نشان می‌کند: زمانی که شنیدم دریاچه ارومیه به دلیل کمبود آب دچار بحران و وضع اسفناکی شده، شعر استاد «علی محمدی اقدم» را که با عنوان «شور سو» سروده بودند با همکاری دوستانم محور ساخت و تولید یک آلبوم با همین نام کردیم. وقتی این آهنگ ساخته شد و از شبکه‌های مختلف تلویزیون و رادیو پخش شد مورد توجه و استقبال بالای مخاطبان قرار گرفت و این اتفاق موجب شد تا آهنگ «شور سو» از سوی مردم بیش از ۵ میلیون بار در فضای مجازی دانلود شود. این تاثیرگذاری عمیق بر مخاطب باعث شد تا آلبوم «شور سو» را که متشکل از ۱۰ آهنگ بود، تولید کنیم.

نصرآزادانی در رابطه با دلایل اقبال مخاطبان نسبت به این آهنگ عنوان می‌کند: با توجه به اینکه آلبوم «شور سو» در بین آذری‌ها محبوبیت خیلی بالایی به دست آورد، به بسیاری از برنامه‌های مختلف صدا و سیما دعوت شدم. علت اصلی استقبال مخاطبان نسبت به این اثر را در عدم سوگیری سیاسی و ناسیونالیستی (پان ترکیسم می‌دانم، چه اینکه به دلیل ساختار و رویکرد شعر مورد استفاده در این آهنگ هیچ گروه و دسته‌ای نمی‌تواند از آن بهره کشی خاص خودش را داشته باشد. همه این شاخصه‌ها در کنار نگاه امید آفرین به آینده و اینکه دریاچه ارومیه با گذر از بحران آبی اخیر دوباره شاهد شنا، بازی کردن و هیاهوی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها خواهد بود، مهم‌ترین دلایل موفقیت این اثر هستند. به این ترتیب آهنگ «شور سو» به دل مردم کشورمان اعم از ترک و فارس و... نشست از همین رو چند وقتی است که به دنبال برپایی یک «تور کنسرت» با عنوان «شور سو» در همه شهر‌ها و استان‌های کشورمان و همچنین اقصی نقاط دنیا هستیم. این خواننده موسیقی پاپ می‌افزاید: بعد از موفقیت چشمگیر «شور سو» به فکر ثبت آن با عنوان آهنگ ملی دریاچه ارومیه در یونسکو افتادیم. پس از تماس با یونسکو به ما اعلام کردند که قبل از این کار باید این آهنگ را ثبت ملی کنیم. بعد از آن ما با بخش ثبت آثار فرهنگی ناملموس ارتباط گرفتیم که منتظریم در همین ایام موفق به ثبت ملی آن شویم و سپس به عنوان اولین آهنگ آذری (که ناظر بر نگاه حمایتی از موضوع محیط زیست است) در سازمان فرهنگی یونسکو آن را ثبت کنیم. نصرآزادانی در پایان خاطر نشان می‌کند: متأسفانه برخی افراد تندرو به من پیشنهاد می‌دادند که در برخی جریانات سیاسی و قومیتی‌شان که بعضاً فعالیت‌های تجزیه طلبی دارند وارد شده و با آن‌ها همراهی کنم که تنها پاسخ من به آن‌ها این بوده که من یک ترک ایرانی هستم. اینکه یکسری افراد با تعصبات قومیتی و نژادی و... برخی مسائل و مشکلات را جوری عنوان کنند که مورد طمع و سوءاستفاده دشمن قرار بگیرد قطعاً کار غلط و اشتباهی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار