کد خبر: 922011
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات آذربايجان غربي گفت: امسال زائران اربعين حسيني استان از مرز خسروي اعزام مي‌شوند.
حسن حسيني افزود: همچنين امسال اعزام زائران به صورت گروهي و شبه گروهي در دستور كار قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه ثبت نام زائران فقط از طريق سامانه سماح امكانپذير است و هزينه رواديد و بيمه ۱۹۲ هزار تومان براي هر زائر است ادامه داد: حساب متمركزي در اين زمينه از سوي ستاد ارائه خواهد شد تا تمامي كمك‌هاي مردمي از اين طريق براي هرچه بهتر برگرار شدن مراسم اربعين واريز شود.
حسيني با بيان اينكه امسال هشت موكب از استان براي حضور و خدمت‌رساني در مراسم عظيم ثبت نام كرده‌اند گفت: اين موكب‌ها براي ۳۰ هزار نفر در هر روز جيره غذايي گرم و سرد توزيع مي‌كنند و براي ۱۰ هزار نفر در روز نيز اسكان مي‌دهند.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در آذربايجان غربي افزود: خدمات رايگان موكب‌هاي ايراني و به تبع آن موكب‌هاي آذربايجان غربي در پياده وري اربعين شامل تمامي خدمات بهداشتي، تغذيه و درماني است.
وي ترويج و اصل فرهنگ اربعين، ايجاد و تقويت وحدت بين مسئولان را از اهداف راهپيمايي اربعين ذكر كرد و ادامه داد: بايد از هم اكنون اقدامات لازم براي استقرار موكب‌ها، اعزام و هماهنگ و تدارك زيرساخت‌هاي لازم در مرز انجام شود تا مراسم امسال نيز بهتر و گسترده‌تر از سال‌هاي قبل برگزار شود.
حسيني با بيان اينكه تمامي نذورات در يك حساب متمركز انباشت مي‌شود، تأكيد كرد: تمامي موكب‌ها بايد مجوز داشته باشند كه توسط ستاد بازسازي عتبات عاليات صادر مي‌شود و تنها مرجع جمع‌آوري نذورات مردم ستاد بازسازي است و هيچ فرد، اداره يا ارگان اجازه چنين اموراتي را ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار