کد خبر: 921927
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی وآبخیزداری کردستان مطرح کرد
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی وآبخیزداری کردستان از اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در 11هزار و ۶۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، طاهر کرمی در جلسه شورای اداری اداره‌کل منابع طبیعی استان کردستان که با موضوع بررسی و نحوه اجرای عملیات‌های بیولوژیک آبخیزداری در محل سالن جلسات شهدای منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: عملیات بیولوژیک آبخیزداری در 11هزار و ۶۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان اجرا می‌شود.

این میزان سطح در حوزه‌های آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در روستاهایی که دارای طرح‌های مرتعداری هستند با مشارکت بهره‌برداران محلی اجرا می‌شود.

وی گفت: عملیات‌های بیولوژیک آبخیزداری با هزینه‌کرد دو میلیارد و 450 میلیون تومان در سطح جنگل‌ها و مراتع استان بر اساس فهرست بها انجام می‌شود که شامل بذرپاشی و بذرکاری، کپه‌کاری تبدیل دیمزارهای کم‌بازده کنتور فارو، حفاظت و قرق مراتع است.

کرمی افزود: با توجه به حجم بالای عملیات بیولوژیک آبخیزداری و تخصصی بودن آن، ستاد اجرای برنامه‌های صندوق توسعه استان به ریاست مدیرکل تشکیل شده و انجام پروژه‌های بیولوژیک آبخیزداری را معاونت فنی انجام می‌دهد و این ستاد برنامه‌ریزی و زمانبندی اجرا و نظارت آنرا به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات بیولوژیک آبخیزداری از گونه‌های ماشک، اسپرس، یونجه، خلر، پروتریوم، آگروپاپیرون، آویشن ختمی و کاسنی در اراضی ملی استان استفاده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر