کد خبر: 921916
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
رئیس اداره ورزش و جوانان شبستر خبر داد
رئیس اداره ورزش و جوانان شبستر از افزایش 12 درصدی طلاق و کاهش 15 درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد.

حسن دهقان  در چهارمین نشست ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند مشکل ازدواج جوانان را برطرف کند، برای حل این مسئله به یک اتحاد مدیریتی از سوی سازمان‌های مختلف نیاز است و ما به عنوان ورزش و جوانان باید  ساماندهی آن را بر عهده بگیریم. 

وی با بیان اینکه در موضوع ازدواج تمام سازمان‌ها درگیر هستند و وظایفی برعهده دارند، گفت: مشکلات اقتصادی، مسکن و اشتغال از جمله مشکلات اصلی ازدواج هستند که  باید در سازمان‌های مرتبط با خودشان برای جوانان حل شوند و اگر این مشکلات کاهش یابد شاهد صورت گرفتن ازدواج‌های بیشتری خواهیم بود. 

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر، خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات و پژوهش‌های انجام یافته بیشترین تاثیرگذاری در بحث طلاق مسائل فرهنگی است و بحث اشتغال و سایر موارد در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر، در ادامه میزان کل جمعیت شهرستان شبستر را 136 هزار و 415 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: نشست گفتمان جوانان دانشگاه‌ها و ستاد ائمه جمعه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج و استفاده از برنامه‌های الگوساز و ظرفیت‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته ازدواج است.

وی، جمعیت جوان این شهرستان را 33 هزار و 883 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: 24.83 درصد جمعیت این شهرستان را جوانان تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه سن جوانی از 15 تا سن 29 سالگی است، از این تعداد 17 هزار و 281 نفر آقا و 16 هزار و 602 نفر خانم جمعیت جوان شهرستان را تشکیل می‌دهد.

دهقان، در ادامه از ثبت 161 مورد طلاق در سال 96 خبر داد و با نگرانی از افزایش طلاق افزود: در سال 95 میزان طلاق 203 مورد بود و از طرفی در سال گذشته 913 مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به سال 1395 میزان ازدواج در سال گذشته 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر، میزان آمار طلاق ثبت شده در چهارماهه اول سال جاری را 63 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ثبت 47 مورد طلاق در مدت مشابه سال گذشته این رقم 12 درصد افزایش نشان می‌دهد همچنین در مدت مزبور در سال‌جاری 302 مورد ازدواج ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته که 342 مورد ثبت شده این میزان سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های استاندارد و لزوم درگیر شدن ادارات عضو ستاد و انجام کارهای پژوهشی در سطح شهرستان می‌تواند نقش اساسی را در کاهش آسیب‌های طلاق داشته باشد.

دهقان گفت: مسائل ازدواج جوانان از دغدغه‌های اساسی ما مسوولان است و شهرستان شبستر از فرصت‌های پیش‌رو به خوبی استقبال می‌کند و طبق استعلام به عمل آمده از بانک‌های عامل در سال 96 تعداد 294 تسهیلات ازدواج برای جوانان پرداخت شده است.

دبیر ستاد ساماندهی جوانان شهرستان شبستر ضمن انتقاد از برخی بانک‌های عامل که حاضر به ارائه آمار تسهیلات پرداختی نشدند، گفت: در سال‌جاری تاکنون 102 فقره تسهیلات بانکی به مزدوجین پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش‌روی جوانان در ازدواج بیان داشت: همکاری و تعامل بانک‌ها با ستاد ساماندهی امور جوانان به شدت احساس می‌شود چراکه بسیاری از موانع جوانان در حوزه وام‌های ازدواج است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر