کد خبر: 921799
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
پرچم و وضعیت ۸۴ درصد شناگاه‌های مازندران زرد و نامطلوب است.
رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت با اعلام این خبر و اینکه برای این طرح پرچم‌های آبی و زرد به عنوان نماد آلودگی و سلامت در شناگاه‌ها در نظرگرفته شده است گفت: طبق تقسیم بندی صورت گرفته، کیفیت میکروبی شناگاه‌ها و فاکتور‌های بازرسی در طرح‌های ارزیابی مدنظر قرار می‌گیرد و برای نصب پرچم‌ها، کیفیت میکروبی و فاکتور‌های ارزیابی مورد توجه قرار می‌گیرد.
غلامرضا شقاقی دسترسی به دوش بهداشتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مدیریت زباله و پسماند و ... را از بیشترین مشکلات موجود در شناگاه‌ها بیان کرد و افزود: در حال حاضر بیشترین مشکلات مربوط به فریدونکنار است.
وی با بیان اینکه محمودآباد، بابلسر و نوشهر بیشترین شناگاه‌ها را در اختیار دارند تصریح کرد: بهترین وضعیت شناگاه‌ها مربوط به شهرستان بهشهر بوده و وضعیت بهداشتی محیطی آن خوب است.
رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت ادامه داد: ۸۴ درصد شناگاه‌های مازندران پرچم زرد دارند و هنوز نتوانستند به وضعیت مناسب برسند و تنها چهار درصد دارای پرچم آبی هستند.
وی به چالش‌های موجود در شناگاه‌های استان اشاره کرد و عدم اطلاع رسانی و فرهنگسازی شفاف را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: باید فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود.
شقاقی نبود زیرساخت‌های مناسب، صدور مجوز بهره‌برداری از دستگاه‌های مختلف، نداشتن آگاهی کافی بهره‌برداران و نبود فضای فیزیکی مناسب برای مواد غذایی گرم از دیگر مشکلات است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار