کد خبر: 921730
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی
مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی و فن مصاحبه با حضور محمدرضا قاسمی پور در بیجار برگزار می‌شود.

شهرام ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان از سنندج، اظهار کرد: کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور استاد محمد رضا قاسمی‌پور، نویسندگان، پژوهشگران و خاطره‌نگاران حوزه دفاع مقدس روز پنجشنبه 25 مرداد ماه‌جاریدر بیجار برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء سطح فنی نویسندگان در زمینه خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی عنوان کرد افزود: این کارگاه در ادامه کارگاه‌های برگزار شده در این زمینه و به منظور تربیت نیروهای متخصص فن مصاحبه در استان با همکاری دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور به مدت یک روز با حضور نویسندگان و پژوهشگرانی از استان در محل حوزه هنری شهرستان بیجار برگزار می‌شود.
مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری در استان کردستان گفت: متأسفانه در طول سال‌های گذشته به دلایل مختلف و نبود نیروی متخصص از این ظرفیت بالقوه در استان کردستان که در سفر تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به استان کردستان در اردیبهشت ماه 88 به « سرزمین مجاهدت‌های خاموش» و « دلاوری‌های بزرگ» نام‌گذاری گردیده درخور جایگاه رشادت‌های صورت گرفته پرداخته نشده است.
ستاری تصریح کرد: دراین دوره قاسمی‌پور ازپژوهشگران و نویسندگان برجسته این حوزه و مدیر مرکز دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور اصول اصلی و نکات لازم در خصوص فن مصاحبه و تاریخ شفاهی را بیان می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان کردستان گفت: به زودی از تولیدات صورت گرفته این دفتر که مراحل نهایی چاپ را در دست دارند رونمایی می‌شود.
ستاری در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری مرکز و همچنین توجه بسیار ویژه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به موضوع ادبیات پایداری، با تأکید بر ادامه برگزاری این کارگاه‌ها و تربیت نـیروهـای متخصص تصریح کرد: امیدواریم با کشف، جذب و پرورش افراد مستعد در خصوص مصاحبه گری با موضوع ادبیات پایداری در آینده در خصوص تولید آثاری فاخر در حوزه تاریخ شفاهی در استان گام‌های مؤثرتری را برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر