کد خبر: 921724
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان:
به همت کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان نخستین نشست تشکل های اقتصادی استان اصفهان با محوریت برندسازی و صادرات کالا و با حضور هیات مدیره تشکل ها،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ،رییس اتاق تعاون و اصناف در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:استان اصفهان در تشکل های اقتصادی ایران دارای پیشنیه طولانی است و بسیاری از تشکلهای کشوری از این استان منشا گرفته است .

محسن پورسینا  از فعالیت کمیسیون تشکل ها اتاق بازرگانی اصفهان  در دوره هشتم هیات نمایندگان خبر داد و گفت:طی چهار سال گذشته تعداد تشکل های ثبت شده اتاق بازرگانی ایران در استان از 5 به 17 تشکل افزایش یافته است و 3 تشکل مراحل نهایی ثبت را طی می کنند .

وی اظهار داشت:تشکل های اقتصادی با ارایه درخواست به اتاق بازرگانی و بررسی عدم وجود تشکل موازی، اقتصادی بودن فعالیت تشکل و مطابقت با قانون بهبود محیط کسب و کار می توانند  مراحل ثبت را دنبال کنند.پس از آن 20 عضو دارای کارت عضویت یا بازرگانی می توانند پروانه فعالیت تشکل خود را از اتاق بازرگانی دریافت کنند .

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به هم افزایی و همراهی سه اتاق بازرگانی ،اصناف و تعاون استان اصفهان گفت: سه اتاق در استان اصفهان همواره هماهنگ و متحد فعالیت می کنند و برگزاری مشترک روز 22 مرداد به عنوان روز  تشکلها یکی از پیامدهای این همراهی است .

پورسینا با اشاره به رونمایی برند شهری اصفهان توسط معاون اول رییس جمهور گفت:برند شهری اصفهان می تواند در رونق فضای  کسب و کار استان نقش بسزایی داشته باشد.

در این نشست حبیب الله بهرامی رییس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: تشکلها پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی ومسوولین اند و مسوولین باید ارزش این ارتباط را بیش از پیش حفظ شود.

وی به نقش کلیدی تشکل های اقتصادی در  تصمیم سازیهای مسوولین دولتی و مجلس اشاره کرد و گفت:هر جا که دولت از نظر تشکل های اقتصادی برای تصمیم سازی بهره گرفت نتیجه مثبتی گرفته است .

بهرامی  افزود:در نوسانات اخیر ارزی  شاهد بودیم دولت به نظرات بخش خصوصی توجه نکرد و نتیجه آنرا شاهد بودیم.  

 وی از پیگیری تشکیل مجمع تشکل های اقتصادی استان اصفهان شامل اتاق های بازرگانی ،تعاون و اصناف خبر داد و گفت:همراهی تشکل های اقتصادی  و هم صدایی آنان می تواند دستاوردهای خوبی برای فضای اقتصادی استان و کشور داشته باشد.

سپس رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان ابراز داشت :به دلیل اقتصاد دولتی همواره دولت به عنوان پدر در عرصه اقتصادی نقش ایفا می کند ،پدری که به فرزند امکان فعالیت و توانمندشدن را نمی دهد .

وی با اشاره به نوسانات اخیر ارزی در کشور گفت:دولت بدون توجه به نظرات بخش خصوصی دست به آزمون و خطای در این بازار حساس زد و نتیجه آن را امروز در فضای اقتصادی شاهد هستیم.

جهانگیری تاکید کرد:نوسانات ارزی از تولیدکننده تا مصرف کننده را با بحران روبرو ساخت و این در حالیست که  هشدارها از سوی  بخش خصوصی به دولت ارایه شده بود .

رییس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان از دولت خواست که برای توانمندشدن بخش خصوصی کشور  قسمتی از وظایف را به این بخش تفویض کند تا تشکلهای اقتصادی برای خود تصمیم منطقی و اثربخش بگیرند.

در ادامه محمدرضا رجالی  رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان خاطر نشان کرد :پروژه برند شهری اصفهان به همت اتاق بازرگانی اصفهان و همراهی استانداری ،شهرداری،میراث فرهنگی و ارشاد استان رونمایی شد. 

وی اضافه کرد:رونمایی برند شهری اصفهان برای نخستین بار در ایران انجام شد و امیدواریم با همراهی بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی نتایج آن را  برای بخش های مختلف جامعه ملموس شود.

وی افزود: برندسازی شهری یکی از مهمترین موولفه ی صنعت گردشگری است و برای توسعه این صنعت و رونق فضای کسب وکار در لایه های مختلف جامعه به این پدیده بیش از پیش نیاز داریم.    

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان نمود :استان اصفهان دارای 120 تشکل کارفرمایی  420 تشکل کارگری است .

محسن نیرومند به ظرفیت بین المللی تشکل های کارگری و  کارفرمایی اشاره کرد و گفت: سازمان بین المللی کار هر ساله اجلاسی با حضور نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی از سراسر جهان برگزار می کند و تشکل های استان می تواند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ایجاد کمیته های تخصصی تشکل ها را عامل موفقیت در  پویایی این تشکلها برشمرد و گفت:داوری و حل اختلاف یکی از کارکردهای مهم تشکلهای اقتصادی استان است که در نوع خود در کشور کم نظیر است .

نیرومند ضعف کار تیمی ،تفکر امتیاز گیری ،تک روی به جای جمع گرایی و تعدد تشکل را آفت فعالیت تشکلی در استان اصفهان برشمرد .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در پایان این نشست گفت:همگرایی سه جانبه گرایی در تشکل های کارگری و کارفرمایی با اداره کار می تواند نمونه موفقیت آمیز همگرایی بخش دولتی و خصوصی در یک کار تیمی باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار