کد خبر: 921686
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
هادی عسگری
غلامرضا کاتب، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نظرسنجی صداوسیما درباره درخواست ۸۵ درصد از مردم برای باقی ماندن کنکور را نظر‌سازی عنوان کرد.
کاتب در گفت و گو با «خانه ملت» گفت: مافیا‌های موجود در حوزه آموزشی از جمله آن‌هایی که در موسسات کنکور هستند اجازه اجرای قانون حذف کنکور را نمی‌دهند، به طور مثال یکی از موسسات آموزشی طی قراردادی برای پخش آگهی و تبلیغات در دوره یک ماهه پخش مسابقات جام جهانی مبلغی برابر ۳۲ میلیارد تومان به سازمان صداوسیما داده است.
وی با بیان اینکه برخی مطرح می‌کنند طی نظرسنجی‌های انجام شده ۸۵ درصد مردم خواهان برگزاری کنکور هستند، ادامه داد: با نظرسنجی‌های انجام شده در صداوسیما نمی‌توان قانون را لغو کرد؛ قانون باید مجاری خود را طی کند.
کارشناسان و موسسات کنکوری نمی‌توانند برای اجرای قانون تصمیم بگیرند، البته به نظر می‌رسد این نظرسنجی‌ها بیشتر نظرسازی است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از موسسات کنکوری سالانه مبلغی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارند، تأکید کرد: موسسات کنکور سعی می‌کنند با جوسازی مانع اجرای قانون شوند؛ مردم می‌توانند نظر دهند، اما نمی‌توان با نظرسنجی قانون را زیر سؤال برد، در صورت لزوم می‎توان آن را اصلاح کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار