کد خبر: 921573
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل:
رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: راه حل تمامی مفاسد اجتماعی نماز و بازگشت به فطرت اصیل انسانی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، الله شکر عبدی در مراسم آغاز دوره آموزش توجیحی عملی نماز در مرکز فرزانگان اردبیل اظهار کرد: ستاد اقامه نماز استان اردبیل طبق تفاهمنامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد کرده در سال گذشته ۳۰۰ نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی را تحت آموزش عملی نماز قرار داد و امسال نیز مقرر شده است براساس این تفاهم‌نامه 500 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی از این دوره‌های توجیحی و عملی استفاده کنند.

وی هدف از اجرای این طرح در استان را ترویج معارف نماز در بین آموزش‌دهندگان و آموزش شوندگان نهضت سوادآموزی اعلام و خاطرنشان کرد: امسال با برنامه‌ریزی های انجام شده به مدت دو روز در اردبیل و دو روز دیگر نیز در شهرستان مشگین‌شهر این طرح توجیهی را برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی اجرایی می‌کنیم که امیدواریم با اجرای این طرح زمینه برای گسترش فرهنگ اصیل نماز در بین جوانان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها فراهم شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل به حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم در این دوره‌ها در استان اشاره کرد و گفت: ما در این دوره‌ها از چهار نفر از اساتید حوزه علمیه قم، چهار نفر نفر از اساتید بومی و سه نفر از اساتید خواهر بهره‌مند خواهیم شد که امیدواریم این آموزشیاران با آموزش‌های عملی و مناسب از این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت نماز را در ادیان گوناگون یادآور شد و افزود: خداوند متعال بیش از یک هزار بار در آیات شریفه قرآن کریم به اهمیت نماز پرداخته و به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشاهده می‌کنیم که یک ششم آیات قرآن مختص نماز است و در کنار آن 19 هزار روایت و حدیث از ائمه هدی در باب نماز ذکر شده است که همگی اینها بیانگر اهمیت فریضه عبادی نماز است.

وی نماز را زیباترین جلوه عبودیت پروردگار متعال اعلام و تصریح کرد: ما اگر به دستورات نماز در تمامی ابعاد زندگی خود توجه کنیم بسیاری از مفاسد اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم از بین رفته و بحران های موجود در جامعه که به دلیل فقدان نماز روی داده است را هرگز شاهد نخواهیم بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل به جایگاه نماز در متون دینی اسلام اشاره و بیان کرد: اگر ما همه عبادات را به جا آوریم اما در نماز سستی کنیم قطعاً هیچ یک از عباداتمان مورد پسند درگاه الهی قرار نخواهد گرفت و آنچه که میزان خلوص و بندگی ما را در مقابل پروردگار متعال تضمین می‌کند اقامه صحیح و درسته نماز است.

عبدی سرفصل های ارایه شده در این دوره توحیهی و عملی در باب اقامه نماز و گسترش آن در مدارس را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تمامی این سرفصل‌ها توسط اساتید حاضر در دوره آموزشی ارائه خواهد شد که امیدواریم با برنامه‌های سالجاری به اهداف این طرح در استان اردبیل دست یابیم.

وی با بیان دقت نظر، حساسیت و تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه نماز در اجلاس‌های سراسری نماز بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید عالمانه و آگاهانه بر اجرا و اقامه نماز در مدارس دارند و از همین روی راه حل تمامی مشکلات جامعه را اقامه نماز اعلام کردند و ما نیز بر اساس عمل به منویات مقام معظم رهبری در استان اردبیل وارد عمل شده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل به عناد دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز وقتی استکبار می‌بیند با جنگ سخت نمی‌تواند در مقابل نظام جمهوری اسلامیایران و کشورهای اسلامی بایستد ناچار با روی آوردن به جنگ نرم در صدد خدشه زدن به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و عقاید جوانان ماست که بر همین اساس نماز مهمترین عمل و عنصر برای بازدارندگی این ترفندهای دشمنان است.

عبدی افزود: استکبار با بمباران فکری جوانان ما وارد عمل شده و ما اگر نتوانیم امروز و در این شرایط حساس نماز را در جامعه ترویج دهیم در آینده با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد چنانچه با تاکید بر این فریضه مهم می‌توان کشور را از گرداب فرهنگی نجات داد.

وی همکاری ستاد اقامه نماز استان اردبیل با تمامی دستگاه‌های اجرائی در حوزه برگزاری دوره های عملی نماز را یادآور شد و اظهار کرد: اجرای این طرح در بین آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سال گذشته در استان اردبیل کلید خورده است و انسان نیز ما قصد داریم با اجرای این برنامه در در اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر برنامه‌های عملی خود را به پیش ببریم.

وی یادآور شد: ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه به مدت دو روز شاهد اجرای این دوره آموزشی در استان اردبیل بودیم که با اجرای ۱۶ ساعت کلاس توجیحی برای تمامی آموزشیاران حاضر در این دوره گواهی آموزش داده خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل با تأکید بر اینکه در نظر داریم تا حضور آموزشیاران در این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی به صورت دو سویه باشد و آموزشیاران بتوانند به صورت مستند و عملی از این کلاس‌ها بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: بعد از گذران این آموزش‌ها توسط آموزشیاران در هر کلاس درس آموزشیاران موظف خواهند شد تا 10 دقیقه اول کلاس را به آموزش نماز و اقامه آن در کلاس اختصاص دهند و با تکمیل فرم‌های مربوط به نماز آموزش عملی این فریضه مهم در بین سوادآموزان نهضت سوادآموزی را شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر