کد خبر: 921569
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: طرح‌های راکد همگام با ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی اردبیل فعال‌سازی می‌شوند که در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در جلسه بررسی و احصای طرح‌های اشتغالزایی کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: طرح‌های راکد همگام با ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی اردبیل فعال‌سازی می‌شود که در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این که ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی راه نجاتی برای توسعه بخش کشاورزی و اقتصادی استان اردبیل است بیان کرد: در این زمینه بسیاری از نیروهای جوان و بیکار نیز به کار گمارده می‌شوند که تمامی این موارد برای تحول آینده بخش کشاورزی استان می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان در بخش کشاورزی نیز تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام یافته میزان تولید محصولات کشاورزی اردبیل به مرز 3.5 میلیون تن رسیده است که یک میلیون و 300 هزار تن آن می‌تواند در صنایع تبدیلی و تکمیلی استفاده شود.

نیکشاد ضمن اشاره به این که سرمایه‌گذاران رغبت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ندارند تصریح کرد: انتظار ما از سرمایه‌گذاران این است که راه نجات بخش کشاورزی استان را فراهم کنند چرا که صنایع نقش مهمی در توسعه و پیشرفت ایفا می‌کند و به همین منظور هم‌اکنون هیچ مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران به منظور گسترش صنایع باقی نمانده است.

وی اظهار کرد: بی‌شک استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در طول چندین سال اخیر در اشتغال‌زایی استان نقش مهمی ایفا کرده به طوری که با توزیع 269 هزار اصله نهال برای 260 نفر اشتغال‌زایی شده و در بخش صنعت دام و طیور نیز 150 نفر از شغل مناسب بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن اشاره به این افزایش کشت کلزا نیز بیان کرد: بیش از 330 هزار تن کلزا از زارعان خریداری شده و بیش از 80 درصد کلزا در استان تولید می‌شود که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر