کد خبر: 921524
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار برای ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد .

حسین شاهینی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به شرایط کم‌آبی و لزوم مدیریت صحیح و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی در اختیار و در راستای توسعه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی با هدف افزایش راندمان آبیاری،حفظ وضعیت موجود اراضی تحت کشت، افزایش تولید محصول، صرفه‌جویی در هزیه‌های تولید محصولات کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا کنون در بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده است .

به گفته وی، عملیات آبیاری تحت فشار همچنین برای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان نیز در دست اجراست .

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها، افزود: برای اجرای این طرح در مجموع بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به استان سمنان اختصاص یافته است .

شاهینی اضافه کرد: در این زمینه با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت، حدود ۸۵ درصد از هزینه‌های اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به کشاورزان پرداخت می‌شود .

وی از تدوین برنامه‌های ۱۰ ساله اجرای آبیاری تحت فشار برای حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان خبر داد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر