کد خبر: 921515
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
در جلسه هم اندیشی به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی مطرح شد؛
شهردار تبریز گفت: مشارکت اجتماعی اساس مدیریت شهری است و "ان جی او" های مردم نهاد با تکیه بر ارگان های دولتی، روند مطالبه گری و ارائه ساز و کار رفع معضلات اجتماعی را با چالش روبرو کرده اند.

مهندس ایرج شهین باهر در جلسه هم اندیشی انجمن ها و تشکل های مردم نهاد با تاکید بر اینکه ضرورت دارد "ان جی او" ها با شرح وظایف و اختیارات دستگاه های دولتی آشنا باشند، افزود: بر اساس قانون، شهرداری مجموعه ای اجرایی است و انتظار انجام امورات تقنینی کاملا نابجاست.

وی اظهار داشت: اگر تبریز به عنوان "شهر بدون گدا" دست پیدا کرده در نتیجه چالش هایی بوده که تشکل های مردم نهاد به واسطه ویژگی های فرهنگی_ مدنی تبریز با دستگاه های متولی رفع معضلات اجتماعی ایجاد کرده اند.

شهین باهر ادامه داد: تداوم این روند در سایر فعالیت های مدنی صورت نگرفته و این تشکل ها با موازی کاری و عدم ارائه راهکار تخصصی منتظر جذب حمایت های دولتی هستند.

وی با طرح پیشنهاد تشکیل اتاق فکر مدنی با حضور سمن ها و مدیران شهرداری، تصریح کرد: برای رفع معضلاتی همچون زیست محیطی، مدیریت آب، مدیریت ترافیک شهری، نیاز به همفکری و تعامل دو سویه بیش از پیش احساس می شود.

شهردار تبریز متذکر شد: درست است که شهرداری برای رفع معضلات موجود برنامه های خود را در قالب پروژه های فرهنگی و عمرانی دنبال می کند ولی بازخورد صد در صد زمانی اتفاق می افتد که تشکل های مردم نهاد، مشارکت اجتماعی را با تشکیل کمپین های فعال محقق کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر