کد خبر: 921504
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
فرمانده ناجا گفت: گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی هر موقع قصد تعرض به خاک‌های جمهوری اسلامی ایران را داشتند، مرزبانان با اقتدار با آن‌ها برخورد کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ما، سردار «حسین اشتری» صبح دیروز در حاشیه دیدار با فرمانده مرزبانی عراق در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت امنیتی مطلوبی در مرز‌های دو کشور حاکم است، گفت: در این دیدار صحبت‌هایی درخصوص موضوعات امنیتی در مرز‌های دو کشور ایران و عراق و همچنین اشراف بر تحرکات گروه‌های تروریستی در جدار مرزی دو کشور انجام شد و پلیس عراق اعلام کرد که آماده ارتقای امنیت مرزهاست؛ همچنین ایران نیز آمادگی دارد این امنیت را ارتقا ببخشد. فرمانده ناجا افزود: البته تحرکاتی از طرف گروه‌های ضد‌انقلاب، اشرار و همچنین گروهک‌های تروریستی در مرز‌های دو کشور رخ داده بود که با هوشیاری نیرو‌های دو طرف در همان مراحل اولیه خنثی و تروریست‌ها در رسیدگی به اهدافشان ناکام ماندند.
سردار اشتری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه با توجه به اتمام عملیات نظامی در کشور عراق و پیروزی آن‌ها بر داعش و تلاش این کشور برای برقراری امنیت داخلی آن، آیا پلیس ایران آمادگی همکاری‌های بیشتر به منظور تأمین امنیت داخلی کشور عراق را دارد یا خیر گفت: آمادگی داریم تجربیات‌مان را تبادل کرده و دوره‌های آموزشی بین پلیس ایران و پلیس عراق برگزار شود؛ پلیس جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های تخصصی برای کارکنان پلیس عراق را در این دیدار اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این دیدار درباره پیاده‌روی اربعین حسینی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و امیدواریم بتوانیم امنیت را برقرار کنیم تا زائران در کمال امنیت به این سفر معنوی اعزام شوند.
سردار اشتری در خصوص بازگشایی مرز خسروی هم گفت: دولت ایران همچون سال گذشته آمادگی دارد که تردد از این مرز انجام شود و اگر عراق آمادگی تأمین امنیت را داشته باشد، تردد از این مرز انجام می‌گیرد.
فرمانده ناجا همچنین گفت: گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی هر موقع قصد تعرض به خاک‌های جمهوری اسلامی ایران را داشتند، مرزبانان با اقتدار با آن‌ها برخورد کرده‌اند. در چند سال گذشته توانمندی مرزبانان در مبارزه با تروریست‌ها افزایش پیدا کرده است و گروهک‌های تروریستی به اهداف خود دست نمی‌یابند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار