کد خبر: 921468
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرد: زنده‌گیری، عقیم‌سازی و قرنطینه هر قلاد سگ ۴۰۰ هزارتومان برای شهرداری هزینه دارد و روزانه حدود ۳۰ تا ۵۰ سگ در تهران زنده‌گیری می‌شود.
فرهاد افشار گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار واحد شغلی در تهران فعالیت می‌کنند که در ارتباط با هر فعالیت شغلی دو شاخص و الزام را باید تعریف کنیم. در حقیقت باید الزامات برای این مشاغل در بحث آلودگی‌ها در سه شاخه آلودگی هوا، آب‌و‌خاک تعریف شود. از سویی دیگر، بحث مزاحمت‌هایی که موجب نارضایتی شهروندان نیز می‌شود با توجه به موقعیت جغرافیایی و تطبیق فعالیت‌های شغلی در محدوده جغرافیایی مورد توجه قرار می‌گیرد.
افشار در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درخصوص ساماندهی و رفع آلودگی کارواش‌های آلوده‌کننده محیط‌زیست با بیان اینکه عمده نارضایتی شهروندان شامل مزاحمت‌هایی از طریق مشاغل است، گفت: کارواش‌ها یکی از مشاغلی است که باعث نارضایتی مردم در سطح شهر تهران شده است. ایجاد سر‌و‌صدا، ترافیک و تجانس کاربری‌ها موضوعی است که در بحث کارواش‌ها مطرح می‌شود. البته در رابطه با کارواش‌ها بحث زیست‌محیطی آلودگی آب نیز مطرح است و آب باید قبل از اینکه وارد چاه‌های جذبی شود، از نظر استاندارد‌های زیست‌محیطی به استاندارد‌های لازم برسد.
وی با بیان اینکه اخطار برای خاطیان در این زمینه صادر شده، اضافه کرد: یکی از مأموریت‌های این شرکت معرفی تکنولوژی‌هایی در بحث آلودگی‌هاست تا اثرات زیست‌محیطی آن به حداقل برسد.
افشار در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سؤالی درخصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهر تهران گفت‌: یکی از مأموریت‌های جانبی که به این شرکت تکلیف شده، همین موضوع است که برای انجام صحیح آن واحد‌هایی در مناطق مختلف تعریف کردیم و این واحد‌ها زیرنظر مناطق، این فعالیت را انجام می‌دهند و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نظارت عالیه را بر عهده دارند. ما این موضوع را به صورت پکیجی تعریف کرده‌ایم تا با کمترین هزینه ممکن قابل انجام باشد. به طور متوسط روزانه ۳۰ تا ۵۰ قلاده سگ در سطح مناطق بیست‌ودوگانه تهران زنده‌گیری می‌شوند که هر قلاده حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان کرد: با توجه به ورود سگ‌های ولگرد به تهران از شهر‌های اقماری برای کاهش هزینه‌ها مقرر شده است. دعوتی از مدیران شهری و دهیاری‌های اطراف تهران صورت گیرد تا همزمان با زنده‌گیری سگ‌ها در مناطق بیست‌ودوگانه تهران شهر‌ها و روستا‌های اطراف نیز این کار را انجام دهند و نسبت به عقیم‌سازی این سگ‌ها اقدام کنند تا به این ترتیب جمعیت این حیوانات کنترل شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
این همه هزینه‌میشه چزا اخه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار