کد خبر: 921431
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
مطالعه ۳ مسیر برای راه‌اندازی LRT در پایتخت
بافت شهری پایتخت و افزایش خودرو سبب شده است تا بار ترافیکی در معابر شهری گسترش یابد. کندی توسعه مترو و تکمیل نشدن شبکه حمل و نقل عمومی سرگردانی و اتلاف وقت شهروندان را در پی داشته است. در بافت مرکزی شهر به دلیل ارزش افزوده اراضی احداث معابر جدید امکان‌پذیر نبود. احداث خطوط جدید اتوبوسرانی و تاکسی دیگر جوابگوی جابه‌جایی مسافر در پایتخت نیست. بر این اساس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تعیین سه مسیر برای راه‌اندازی LRT خبر داد.
افزایش تقاضا برای جابه‌جایی و محدودیت‌های ترافیکی سبب شده است تا شبکه حمل و نقل عمومی در برخی مراکز و معابر شهری پایتخت جوابگوی مسافران برای سفر‌های شهری نباشد. اتوبوس‌های تندرو و مترو به دلیل محدودیت در احداث در برخی معابر شهری مسئولان شهری را بر آن داشته است تا به فکر راه اندازی خطوط ریلی سبک بیفتند. در این میان LRT یا Light Rail Transit یک نوع قطار سبک شهری است که از یک یا دو یا سه واگن تشکیل شده است. ال آر تی در واقع همان حمل و نقل ریلی سبک می‌باشد که به عنوان یک وسیله تندرو می‌توان در شهر از آن استفاده کرد. در این خصوص معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی خطوط LRT در تهران با بیان اینکه بحث ایجاد LRT به عنوان یکی از مد‌های حمل و نقل جدید است، گفت: به دنبال آن هستیم که خط LRT را در تهران راه‌اندازی کنیم. به همین دلیل سه مسیر برای انجام مطالعات احداث LRT شناسایی شده است. محسن پورسیدآقایی در مورد سه مسیر مورد مطالعه احداث LRT گفت: در منطقه ۱۲ و در رینگ گردشگری آن یعنی میدان بهارستان تا محدوده بازار، خط اتوبوس جمهوری- بهارستان و خط راه‌آهن به تجریش مورد بررسی است و در صورت ارزیابی‌های نهایی یکی از این مسیر‌ها برای راه‌اندازی LRT انتخاب خواهد شد.
وی گفت: میزان توجیه‌پذیر بودن سه مسیر در حال مطالعه است، اما هنوز بررسی‌های آن نهایی نشده است. پورسیدآقایی با بیان اینکه برای راه‌اندازی خط LRT باید حتماً از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، افزود: حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی و توجیه‌پذیر بودن راه‌اندازی LRT در یکی از سه مسیر اعلامی می‌بایست احصا شود تا نسبت به راه اندازی LRT اقدام کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار