کد خبر: 921273
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
دنيا حيدري
کمتر از ۲۰ روز تا آغاز نخستین اردوی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا زمان باقی است و هنوز جای امضا کرش پای قرارداد او با فدراسیون خالی است و ابهامات این قرارداد نیز به قوت خود باقی است!
با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص بازیکنان سرباز تصور می‌شد مشکل عقد قرارداد با مرد پرتغالی حل شود. در واقع این همان چیزی بود که فدراسیون فوتبال جا انداخته بود. گفته می‌شد یکی از شروط اصلی کرش برای تمدید قراردادی که تاج بعد از بازگشت از روسیه گفته بود امضا شده، حل مشکل بازیکنان سرباز بود، مشکلی که البته هرگز سنگی مقابل پای تیم ملی در سفر‌های برون‌مرزی نبود، اما به نظر می‌رسد به شکلی دیگر برای سرمربی تیم ملی تفسیر شده که کرش بعد از هفت سال کار کردن در ایران، این مسئله را شرط ادامه همکاری با فوتبال ایران قرار داده، شرطی که با اجابت آن، دیگر دلیلی برای عدم امضای قرارداد باقی نمی‌ماند. با این حال به‌رغم تمام همکاری‌های سازمان نظام وظیفه و امتیازاتی که برای فوتبالی‌ها قائل شده، ابهامات قرارداد کرش و ادامه همکاری او با فوتبال ایران همچنان به قوت خود باقی است.
با وجود همکاری‌های همه‌جانبه سازمان نظام وظیفه، این روز‌ها خبری از تاج نیست. او که تا پیش از این، بار‌ها با مصاحبه‌های خود اینطور نشان داده بود که مسئله بازیکنان سرباز تیم ملی دلیل اصلی عدم امضای قرارداد با کرش است، بعد از همه راه آمدن‌های این سازمان، سکوت اختیار کرده و کوچک‌ترین توضیحی در خصوص وضعیت کرش و تیم ملی نمی‌دهد تا ابهامات زیادی به وجود آید!
سکوت فدراسیون، آن هم در اندک زمان باقی مانده تا نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی، این تصور را ایجاد می‌کند که مشکل کرش هیچ ارتباطی به بازیکنان سرباز تیم ملی نداشته و مسئله از جایی دیگر آب می‌خورده و شاید تاج ترجیح داده با مسکوت گذاشتن آن و پیش کشیدن داستان سربازها، افکار عمومی را منحرف کند و توپ را به زمین سرمربی تیم ملی و سازمان نظام وظیفه بیندازد، شاید، چون تصورش را هم نمی‌کرد که سازمان نظام وظیفه تا این اندازه با تیم ملی راه بیاید و شرایط را برای بازیکنان سرباز هموار کند. قوانین جدید، اما دیگر جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که سازمان نظام وظیفه از همان ابتدا هم کوچک‌ترین سنگی مقابل پای تیم ملی نبود. حالا تاج به عنوان رئیس فدراسیونی که تا پیش از این داستان سرباز‌ها را در بوق و کرنا کرده بود باید پاسخی شفاف به این مسئله مبهم بدهد که چرا قرارداد کرش امضا نمی‌شود؟ تاج باید پاسخ دهد که آیا شرط کرش به راستی مسئله سرباز‌ها بوده یا فدراسیون با تصور اینکه این مسئله هرگز با مماشات سازمان نظام وظیفه مواجه نخواهد شد، این داستان را پیش کشیده و امروز بعد از حل ریشه‌ای این مسئله، سکوت اختیار کرده و کلامی به زبان نمی‌آورد. سکوتی که او را بیش از پیش در مظان اتهام قرار می‌دهد و این تصور را ایجاد می‌کند که تاج با پنهان کردن اصل ماجرا، در پی عوام‌فریبی بوده که اگر غیر از این بود، با حل مسئله بازیکنان سرباز، قرارداد کرش بدون امضا نمی‌ماند!
البته این تنها گوشه‌ای از سؤالات بی‌پاسخ و مبهمی است که تاج در مقابل آن سکوت کرده است. رئیس فدراسیون علاوه بر این باید در خصوص هزینه‌هایی که گفته می‌شود برای آماده‌سازی تیم ملی برآورد شده نیز توضیحی شفاف و قانع‌کننده داشته باشد، هزینه گزافی که مشخص نیست برای اردو و در کدام کمپ مطرح دنیا و بازی با کدام تیم‌های نامی در نظر گرفته شده که رقم آن تا این اندازه بالاست. این رقم در حالی مطرح شده که بحران اقتصادی گریبان مردم را گرفته و باعث لغو اردو‌های خارجی بسیاری از تیم‌های ملی دیگر رشته‌ها شده است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار