کد خبر: 921242
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
گزارش «جوان آنلاین» از انعکاس خبری دروغ در اینستاگرام آقای بازیگر!
با توجه به جایگاه و موقعیت هنرمندان مشهوری مانند پرویز پرستویی که از محبوبیت بالایی نزد مردم برخوردار هستند، انتشار اخبار نادرست و پرداختن به موضوعاتی که از اساس دروغ است از سوی این اشخاص چه اثرات مخربی در ذهن مردم دارد

سرویس فرهنگی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور:‌ با نگاهی به صفحات مجازی چندسال اخیر بازیگران و خوانندگان و هنرمندان مطرح کشور، میتوان دریافت که سطح  آگاهی و استدلال‌های برخی از آنها بر خلاف انتظار قابل نقد است. عملکرد سلبریتی‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد که در اغلب رویدادها، درک عمومی صحیحی ندارند و ارائه کننده تحلیل‌ سطحی هستند. از همه مهمتر انتشار خبرهایی که عمدتا شایعه ای بیش نیستند و تفسیرهایی غیر فنی درباره رویدادهای متفاوت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در پست‌ها و توئیت‌های اکثر سلبریتی‌ها موج می‌زند.

در کشاکش روزهای ملتهبی که فضای جامعه متاثر از گرانی های سرسام آور و افزایش چشم‌گیر قیمتها است، هر خبری می‌تواند همانند آتش زیر خاکستری به ملتهب شدن جو روانی جامعه منجر شود. دراین بین برخی بازیگران و هنرمندان مشهور نیز که غالبا تحت تاثیر فضاسازی رسانه ها قرار دارند دست به انتشار اخبار غیر موثق و نادرست می زنند و فضا را بیشتر ملتهب می‌کنند. در آخرین نمونه پرویز پرستویی بازیگر با سابقه کشورمان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، به ماجرای گم شدن 9میلیاد دلار پرداخت. ماجرایی که خبرش از ابتدا دروغ بود و بانک مرکزی و مقامات مسئول بارها نسبت به تکذیب آن اقدام کردند.

نکته اینجاست، با توجه به جایگاه و موقعیت هنرمندان مشهوری مانند پرویز پرستویی که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، انتشار اخبار نادرست و پرداختن به موضوعاتی که از اساس دروغ است از سوی این اشخاص اثرات مخربی بر ذهن و آرامش روانی مردم دارد. شاید لازم باشد یکبار آقای پرستویی و دیگر هنرمندان محبوب کشورمان با خود بیاندیشند که این قبیل خبرسازی‌ها که با روح و روان مردم سر و کار دارد چه بر سر امنیت و آرامش روانی جامعه می آورد. بهرحال این درخواست زیادی نیست که از هنرمندان بخواهیم در این شرایط حساس، قبل از انتشار هر خبری، در مورد صحت و سقم آن موضوع بررسی لازم را بعمل آورند. آیا درخواست زیادی است!؟

درست است که متأسفانه این روزها مخالف‌خوانی، لایک‌های فراوانی دارد و برخی از سلبریتی‌های تازه به چشم رسیده، با اظهارنظرهای پر تناقض موج سواری می‌کنند، اما از بازیگران بزرگی همچون پرویز پرستویی انتظار این است پختگی در عرصه هنر را در فضای مجازی نیز به کار گیرند و مغلوب جوسازی افراد جاهل و ناآگاه در شبکه های اجتماعی قرار نگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار