کد خبر: 921171
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
بلومبرگ به نقل از دو مقام آگاه نوشت: دولت ترامپ پیش‌بینی کرده کشور‌ها را برای کاهش واردات نفت ایران به میزان حداکثر یک میلیون بشکه در روز تا نوامبر متقاعد خواهد کرد که نشان می‌دهد آمریکا به هدف اصلی خود برای متوقف کردن کامل فروش نفت ایران دست پیدا نمی‌کن
جوان آنلاین: آمار پیش بینی شده از میزان صادراتی که در نتیجه اقدامات آمریکا متاثر خواهد شد، از ۷۰۰ هزار بشکه تا یک میلیون بشکه در روز متغیر است، اما همچنان مطابق با هدف آمریکا برای توقف کامل فروش نفت ایران نیست. طبق آمار بلومبرگ ایران به طور متوسط حدود ۲.۱ میلیون بشکه در روز طی یک سال گذشته نفت صادر کرده است.

تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ایران پس از تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور، برای خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در چهارم نوامبر اجرا خواهند شد.

برایان هوک، مقام آمریکایی که تلاش‌های دولت آمریکا برای متقاعد کردن کشور‌ها برای توقف خرید نفت ایران را دنبال می‌کند اعلام کرد: هدف ما کاهش درآمد‌های فروش نفت ایران به صفر است.

برآورد‌های اعلام نشده دولت آمریکا مطابق با پیش بینی تحلیلگران است.

در دوران اوج تحریم‌های قبلی که از سوی دولت اوباما اجرا شد، فروش نفت ایران به بازار جهانی حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار