کد خبر: 921058
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
مدیرکل پست استان مرکزی اعلام کرد:
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: طرح "جی‌نف" به خوبی در استان اجرا شده و یک میلیون و ۹۲ هزار مکان در استان مرکزی شناسایی شده و کد پستی به آنها اختصاص داده شده است.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: طرح "جی‌نف" به خوبی در استان اجرا شده و یک میلیون و ۹۲ هزار مکان در استان مرکزی شناسایی شده و کد پستی به آنها اختصاص داده شده است.

محمدعلی چراغی مدیرکل پست استان مرکزی در جلسه بررسی آخرین وضعیت مرکز داده استانداری مرکزی و سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: دو طرح ملی پست با اولویت اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور درحال انجام است که درراستای توسعه دولت الکترونیک هستند.

وی افزود: طرح نخست طرح "جی‌نف" یا آدرس‌های استانداردشده مکانی‌محور است که تحول بزرگی را درراستای ایجاد آدرس‌های ژئوکدشده‌ی واحد برای هر مکان را فراهم می‌کند و همه دستگاه‌‌ها، سازمان‌ها، مردم و کسانی که خدمات ارائه می‌دهند الزام دارند که از یک آدرس استانداردشده، ژئوکدشده‌ی مکانی‌محور که طول و عرض جغرافیایی را مشخص و توسط پست تهیه می‌شود استفاده کنند که کمک شایانی در ارائه خدمات به مردم، شفاف‌‌سازی و بهره‌وری در سازمان‌ها دارد.

مدیرکل پست استان مرکزی تصریح کرد: به نوعی بانک اطلاعاتی سازمان‌ها با بانک اطلاعاتی بزرگی که در پست وجود دارد یکسان شده و آدرس‌نویسی خوداظهاری و سلیقه‌ای حذف می‌شود و همه از یک آدرس استاندارد استفاده می‌کنند به عنوان کد هویت مکانی در کنار کد ملی که هویت افراد است استفاده می‌شود.

چراغی بیان کرد: این طرح به خوبی در استان اجرا شده و یک میلیون و 92 هزار مکان در استان مرکزی شناسایی شده و کد پستی به آنها اختصاص داده شده است، این مکان‌ها در شهر اراک و ساوه تا حدود 90 درصد ژئوکد شده‌ و طول و عرض جغرافیایی آنها مشخص شده است.

مدیرکل پست استان مرکزی عنوان کرد: وضعیت استان خوشبختانه در بحث جی‌نف وضعیت خوبی در بین استان‌های سراسر کشور است.

چراغی اضافه کرد: طرح دوم، طرح سیماک است، مدیریت یکپارچه املاک است که تحول بزرگی در حوزه املاک ایجاد می‌کند و تمامی استعلامات بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه املاک که 28 دستگاه و سازمان است از طریق الکترونیکی انجام می‌شود و از سلیقه‌ای بودن صدور مجوزها جلوگیری می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر