کد خبر: 920905
لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/003rZJ
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
صداوسیما نقش پررنگ‌تری در تقویت تولید ملی ایفا می‌کند
محمد صادقی
رئیس رسانه ملی در نشست نقش رسانه ملی در تقویت اشتغال و تولید، پیشنهاد راه‌اندازی شبکه «مردم» با هدف انتشار اخبار امیدبخش را مطرح کرد.
عبدالعلی علی‌عسگری هدف از برگزاری نشست نقش رسانه ملی در اشتغال و تولید را افزایش استفاده از تولیدات داخلی به جای واردات عنوان و تأکید کرد، رسانه ملی با قدرت این راهبرد را ادامه خواهد داد. علی‌عسگری با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج روحیه ناامیدی در کشور، رویکرد صداوسیما را امید آفرینی از راه تولید و پخش برنامه‌های جذاب در زمینه اشتغالزایی و تشویق مردم به سرمایه گذاری در بخش اشتغال دانست. وی همچنین با یادآوری شرایط بد مالی صداوسیما، از آمادگی این سازمان برای تولید فیلم، سریال و مستند با موضوع اشتغال، کارآفرینی و گردشگری خبر داد. رئیس رسانه ملی تصریح کرد: شبکه‌های برون مرزی می‌توانند با برند‌سازی از کالا‌های ایرانی زمینه توسعه صادرات را فراهم کنند. علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز در این نشست، بر نقش گردشگری در ایجاد نشاط جامعه تأکید کرد و گفت: گردشگری ابزاری مناسب برای ایجاد شور و نشاط در جامعه محسوب می‌شود و در شرایطی که غربی‌ها با تبلیغات مسموم و منفی علیه کشورمان سعی در کاهش میزان ورودی گردشگران خارجی به داخل کشور دارند، روند افزایش گردشگر خارجی نشان از معرفی درست ایران از طریق رسانه‌ها دارد به طوری که در مدت سه ماهه اول امسال شاهد افزایش ۲۸ درصدی میزان ورود گردشگران خارجی به کشور بودیم و این آمار در تیرماه به بیش از ۵۰ درصد رسیده است. مونسان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به حال میزان خروج مسافر از کشور با ۵ درصد کاهش روبه‌رو شده است، از رسانه ملی خواست تا بخشی از زمان پخش برخی از شبکه‌های تلویزیونی در اختیار معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخل کشور قرار گیرد. نمایندگان فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی که در نشست «نقش رسانه ملی در تولید و اشتغال» حضور داشتند با بیان نظرات خود بر نقش صداوسیما در معرفی فرصت‌های حوزه گردشگری و تولید برنامه‌های شاد برای مردم تأکید کردند. یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه در این نشست، از صداوسیما خواست تا در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی از کالای ایرانی حمایت شود. شهرام کوسه‌غراوی نماینده مردم مینودشت نیز پیشنهاد کرد تا صداوسیما راهبرد ترویج و آموزش اشتغالزایی جوانان را به کار بگیرد. گفتنی است با توافق میان رسانه ملی و سازمان میراث فرهنگی قرار است شبکه‌های رادیو و تلویزیونی گردشگری با هدف توسعه گردشگری داخلی راه‌اندازی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار