کد خبر: 920904
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» تازه‌ترین ساخته بهرام توکلی که سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر را دریافت کرده بود، اکران خود را از روز گذشته آغاز کرد.
در حال حاضر ۴۰ سالن سینمایی در اختیار این فیلم قرار گرفته است، اما با توجه به درخواست بسیاری از سینماداران شهرستان‌ها، احتمالاً تعداد سینما‌های نمایش دهنده «تنگه ابوقریب» افزایش پیدا می‌کند. بنابراین گزارش، بهرام توکلی نهمین فیلم بلند سینمایی‌اش را با داستانی دفاع مقدسی تولید کرده است؛ اثری که «تنگه ابوقریب» نام دارد و تهیه‌کنندگی آن را سعید ملکان عهده دار شده است. «تنگه ابوقریب»، تنگه‌ای بسیار استراتژیک بود. اتفاقی که درباره آن فیلم ساخته شده است، واقعه‌ای است در سال ۶۷ در محدوده‌ای که عراق پیشروی می‌کرد و مناطق را از رزمندگان ایرانی پس می‌گرفت، آن اتفاق افتاد، در شرایطی که ایران به هیچ عنوان آمادگی دفاع نداشت.
نیرو‌های ایرانی در آن بازه زمانی همه درگیر بودند، یکسری در شمال غرب درگیر بودند، یکسری دیگر در شلمچه و جزیره مجنون درگیر بودند. بچه‌های گردان عمار تازه از خط پدافندی برگشته بودند، به آن‌ها مرخصی داده بودند تا برگردند تهران، چون بیشترشان بچه تهران بودند. این بچه‌ها حمام رفتند و آماده شدند و بلیت قطارشان را دریافت کردند. قطار‌های اندیمشک معمولاً بعد از ظهر به راه می‌افتد.
ساعت ۱۱ - ۱۰ صبح اعلام کردند که عراق به تنگه ابوقریب حمله کرده است و هیچ کسی را نداریم که برود جلوی آن‌ها بایستد، می‌گویند که گردان عمار را بفرستید، اطلاع می‌دهند که گردان عمار آماده شده‌اند که بروند مرخصی. دستور می‌دهند که گردان عمار را برگردانید به تنگه ابوقریب. بچه‌های گردان عمار را برمی‌گردانند به پادگان دوکوهه سریع تجهیزات می‌دهند و با کامیون آن‌ها را به خط می‌فرستند. تنگه ابوقریب محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار