کد خبر: 920771
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
تمرین تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه

جوان آنلاین: سرمربی ازبک تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه ایران گفت: صددرصد توانمان را به کار می‌گیریم تا با مدال از بازی‌های آسیایی برگردیم.

شوکت توردیکلو، سرمربی ازبکستانی تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه ایران که با سه شمشیرباز خود را برای حضوری قدرتمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آماده می‌کند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط اردوها و تمرین‌ها گفت: در مدت یک سالی که مشغول هدایت تیم ملی اسلحه اپه ایران بوده‌ام شرایط بسیار خوب بوده است. در این زمان هم خیلی خوب کار کردیم و امید کسب مدال را هم داریم و مطمئنا برای کسب مدال به بازی‌های آسیایی می‌رویم. فدراسیون هم در حد توانش برنامه‌های ما را اجرا کرده و از الان فقط منتظر نتیجه مسابقه‌ها هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکانات فعلی در حد جایگاه شمشیربازی ایران است و آیا اینکه شلوغی در سالن تمرین در شان شمشیربازی ایران است، اظهار کرد: شرایط پیست‌ها از نظر اندازه و ابعاد استاندارد است ولی شمشیربازی ایران هنوز خیلی جا برای بهتر شدن دارد و مطمئنا اگر امکانات بیشتر در اختیار باشد نتایج بهتری کسب می‌شود.

سرمربی ازبکی درباره شناختش از حریفان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: برای نمونه یکی از حریفان ایران، ازبکستان است که من به خوبی از آن شناخت دارم و آنجا کار کرده‌ام و اکثر ملی‌پوشان این تیم شاگردان خود من هستند. شناخت خوبی نیز از قزاقستان دارم و در مسابقه‌های دبی توانستیم قزاق‌ها را از پیش رو برداریم و در خاک این کشور نیز برابرشان پیروز شدیم. هرچند حریفان اصلی در آسیا چین، ژاپن و کره جنوبی هستند که کاملا از نفراتشان شناخت داریم.

توردیکلو در خصوص عدم اعزام تیم ملی اسلحه اپه ایران به شمشیربازی قهرمانی جهان آن هم در فاصله کوتاه مانده به آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به دلیل برخی مسائل و تاثیرات عدم اعزام به این رقابت‌ها گفت: خیلی شرایط‌مان بهتر می‌شد اگر در قهرمانی جهان شرکت می‌کردیم. از هر نظر حضور در قهرمانی جهان به نفع‌مان بود اما به خاطر برخی مسائل شرکت نکردیم. هرچند کاملا بدن‌های بازیکنان برای حضور در قهرمانی جهان در اوج آمادگی قرار داشت و عدم اعزام باعث تخلیه نامناسب انرژی شد اما صددرصد توانمان را به خرج داده‌ایم تا با مدال از بازی‌های آسیایی برگردیم.

شوکت توردیکلو در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف سطح و مدال‌های کسب شده بین اسلحه سابر و اسلحه اپه باعث شده تا توجهات بیشتر معطوف به سابریست‌ها باشد و در اسلحه اپه با کاهش امکانات روبه‌رو باشد گفت: قطعا اردوهای بیشتری نیاز داریم و باید شرایط بهتری برایمان ایجاد شود. شمشیربازی ایران در اسلحه اپه این پتانسیل را دارد که همانند سابر نتایج خوبی در سطح آسیا و جهان کسب کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار