کد خبر: 920610
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تا پایان امسال تعداد 23 پروژه در مناطق مختلف استان در بخش گردشگری و میراث فرهنگی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی  در جلسه بررسی پروژه‌های در دست اجرای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر شاهد اجرای پروژه‌های مختلفی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سطح استان اردبیل هستیم که برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال تعداد 23 پروژه در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه برای بهره‌برداری در مناطق مختلف استان 13 طرح توسط سرماه‌گذاران بخش خصوصی و بقیه توسط اداره کل میراث فرهنگی اجرا می‌شود، تصریح کرد: 12 مورد از این پروژه‌ها همزمان با هفته دولت افتتاح و راه‌اندازی می‌شود تا زمینه برای توسعه و رونق بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان فراهم شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در مرکز استان گفت: در شهرستان اردبیل ما شاهد اجرای مرمت سرای وکیل بازار تاریخی، مسیر یدی بولوک سردابه، جاده ملک‌سویی، مسیر دربند هیر، زیپ لاین شورابیل و هتل چهارستاره یاکاموز هستیم که زمینه برای بهره‌برداری از آنها تا پایان سال فراهم می‌شود.

فلاحی پروژه‌های در دست اجرای شهرستان خلخال را شامل زیرساخت‌های روستاهای هدف گردشگری اندبیل، کزج و خمس و نیز بام خلخال و محوطه گردشگری برادران شاد برشمرد و بیان کرد: در شهرستان کوثر نیز رمپ‌های انحرافی صدف قزل اوزن و در مشگین‌شهر سرویس بهداشتی قینرچه، راه دسترسی قینرچه، آبرسانی و برق‌رسانی قوتورسویی، زیرساخت گردشگری گردولی به میرک، مرمت گنبد سردابه، سنگفرش مسیر محوطه پیرازمیان و آبدرمانی قاینار سبلان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقامتگاه بوم‌گردی شوون و اقامتگاه بوم‌گردی اوماسلان گرمی، هتل آپارتمان ارشادی در نیر و مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی نیز در بیله‌سوار در دست اجرا برای بهره‌برداری تا پایان سال است، افزود: اولویت اجرای پروژه‌ها در استان براساس اهمیت پروژه‌ها، تاثیرگذاری آن در رونق گردشگری و تناسب با اعتبارات بوده تا بتوانیم شاهد توسعه بخش‌های مربوط به این حوزه باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر