کد خبر: 920608
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طرح تحول نظام سلامت در مناطق مرزی و محروم اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قدرت اخوان‌اکبری در اجرای طرح تحول نظام سلامت در اردبیل اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت در مناطق مرزی و محروم اردبیل اجرا می‌شود که بسته‌های خدمات‌رسانی نیز در قالب این طرح به قشر محروم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که تاسیس 18 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کمک بزرگی به اجرای این طرح کرده است بیان کرد: ویزیت مردم با هزینه کمتر از 5 هزار تومان یک طرح موفق در استان است که تا حد قابل توجهی در امر خدمت‌رسانی به اقشار محروم جامعه قابل توجه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: نیروی استخدامی دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر به هشت هزار و 130 نفر افزایش یافته و در بحث توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در زیرساخت‌های فوریت‌های پزشکی و اورژانسی به مرحله مورد انتظار و قابل توجه دست یافته‌ایم.

اخوان اکبری تصریح کرد: راه‌اندازی و فعالیت مراکز علمی و تخصصی، مراکز تحقیقات سرطان، مرکز رشد و فناوری و مرکز ناباروری و مراکز آموزش سلامت از برنامه‌هایی است که با جدیت و اهتمام ویژه به دنبال آن هستیم و سعی ما بر این است که بتوانیم در توسعه خدمات حوزه درمانی و پزشکی در استان موفق عمل کنیم.

وی اظهار کرد:در حال حاضر مرگ‌ و میر نوزادان و کودکان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و نبود امکانات بهداشتی و درمانی آمار بالایی را رقم می‌زند اما هم اکنون مرگ‌ و میر نوزادان به رقم 8.6 در هزار تولد کاهش یافته که براین اساس میزان مرگ  ومیر نوزادان زیر یک سال از 35.7 به 11.6 در هزار تولد و میزان مرگ‌ومیر کودکان زیر پنج سال از 44.7 به 13.9 در هزار تولد رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر